تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
plusresetminus
حزب الله: رئیس‌جمهوری ونزوئلا پس از تازه‌ترین سفرهای بین‌المللی خود، در مصاحبه‌ای اختصاصی به موضوعات مختلفی از جمله روابط با کشورهای دوست و حمله روسیه به اوکراین پرداخته است.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۱۹۳
مادورو: جهانی چند قطبی و بدون امپراتوری‌های سلطه‌گر متولد شده/جنگ اوکراین، جنگ جهانی است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا درخصوص تازه‌ترین سفرهایش به اوراسیا و آفریقا در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: «این سفرها به خصوص پس از پاندمی کرونا به منظور فعال‌سازی روابط سیاسی، بشردوستانه، دیپلماتیک، اقتصادی، تجاری، انرژی و فرهنگی ضروری بود.»
هنگامی که از وی پرسیده شده آیا تاریخ سفرهایش از قصد با "اجلاس سران قاره آمریکا" همزمان شده بود یا خیر؛ اجلاسی که ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه در آن شرکت نداشتند، پاسخ داد: تاریخ این سفرها از پیش تنظیم شده بود و به طور تصادفی با تاریخ این اجلاس همزمان شد.
مادورو در ادامه این مصاحبه اظهار کرد: «باید به شما بگویم که دنیای جدیدی متولد شده است و ما در واقع پیرامون تولد یک بشریت جدید صحبت می‌کنیم.»
رئیس‌جمهوری ونزوئلا دلیل تازه‌ترین تور بین‌المللی خود را "تولد بشریت جدید" دانست. وی در این راستا توضیح داد: «همه ما به سمت چنین چیزی پیش می‌رویم. منظورم تمامی رئیس‌جمهورها، تمامی پادشاهان، تمامی سران کشورها، تمامی رهبرانی که من در ترکیه، الجزایر، ایران، کویت، قطر و هم اکنون در جمهوری‌ آذربایجان ملاقات کرده‌ام. این شش کشور، کشورهای دوست هستند و ما روابط سیاسی و دیپلماتیک با آنها ساخته‌ایم.»
طی این مصاحبه از او پرسیده شد که منظورش از "دنیای جدید" چیست و نیکولاس مادورو پاسخ داد: «منظورم دنیایی بدون امپراتوری‌های هژمونیک است. دنیایی که در آن هیچکس تنها پلیس و قاضی این جهان نباشد... ما جهانی می‌خواهیم که در آن همه برابر باشیم و صرف‌نظر از وسعت کشورها به یکدیگر احترام بگذاریم.»
این رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد که ونزوئلا و آمریکای لاتین عملا بخشی از جهان جایگزین برای بشریت جدید هستند. او گفت: ما در واقع بخشی از جهان چندقطبی و چندمحوری اما در عین حال در خطوط مقدم هستیم. امپریالیسم زمانی شکست خورد که وانمود کرد می‌تواند بشریت را متحد کند. ما نباید منتظر تحقق یک اندیشه واحد باشیم.
مادورو درخصوص حمله روسیه به اوکراین هم ابراز نگرانی کرده و گفت: «جنگ در اوکراین صرفا یک جنگ نظامی محلی نیست. جنگ در اوکراین یک جنگ جهانی و اقتصادی همراه با پیامدهای دیپلماتیک و سیاسی است. در واقع این جنگی علیه روسیه است. تمامی تحریم‌های اعمال شده نه تنها گریبان خود اروپا و ایالات متحده بلکه کل جهان را گرفته است. قیمت سوخت و کالاهای مصرفی افزایش یافته و شرایط اقتصادی بدتر شده است. تنها چیزی که اروپا و آمریکا در نظر می‌گیرند، شوق و علاقه به انتقام است، به‌خصوص انتقام از روسیه و این مسئله‌ای است که من را به شدت نگران می‌کند.»
رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پایان خواستار دنیایی بهتر با ساز و کارهای جدید شد؛ دنیایی که در آن گفت‌وگوهای دیپلماتیکی برای صلح انجام شود و هیچ تحریم و جنگ اقتصادی اعمال نشود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین