تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
plusresetminus
حزب الله: نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان دولت آمریکا را متهم کرد که بعد از دیدار او با ولادیمیر پوتین درست در روز حمله روسیه به اوکراین، برنامه رای عدم اعتماد را چید و او را از عرصه قدرت در اسلام‌آباد پایین کشید.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۱۹۲
عمران خان: آمریکا برای برکناری من یک میلیون دلار رشوه داده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «عمران خان» نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان مدعی است که آمریکا به نمایندگان حزبش یک میلیون دلار رشوه داده تا علیه او در پارلمان رای بدهند.
خان ۶۹ ساله، "دونالد لو"، دیپلمات آمریکایی را در برکناری‌اش از قدرت مقصر می‌داند، چون معتقد است که او گفته بود پاکستان در صورت باقی ماندن عمران خان در قدرت متحمل "عواقبی" خواهد شد، اما اگر او برکنار شود، "همه چیز بخشیده خواهد شد".
با این حال، دولت واشنگتن دست داشتن در برکناری عمران خان را رد می‌کند.
نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان همچنین گفت: ایده‌ای نداشتم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حال اعزام سربازانش به اوکراین است. وقتی به روسیه رسیدیم، متوجه این قضیه شدیم. ما تلاش می‌کردیم تا روابط خود را با روسیه تقویت کنیم چون چندین سال بود که هیچ رئیس دولتی از پاکستان وارد مسکو نشده بود. ارتش می‌خواست جنگ‌افزار نظامی و دو میلیون تن غلات و نفت روسیه را با تخفیف زیاد از مسکو خریداری کند.
عمران خان در پاسخ به سوالی درباره اینکه وقتی جنگ روسیه علیه اوکراین اعلام شد، چه باید می‌کرد، گفت: باید روسیه را ترک می‌کردیم و به خانه برمی‌گشتیم؟ شاید بابت این مساله مورد انتقاد واقع شده باشم اما روابط ما با روسیه چون از قبل خوب نبود، باید بهبود می‌یافت. در نهایت به فکر کشور و نیازهای شهروندان آسیب‌پذیر خود بودیم.
پیش از آغاز دیدار پوتین و عمران خان، رئیس جمهوری روسیه ۱۰۰ هزار سربازش را در مرز اوکراین مستقر و استقلال لوهانسک و دونتسک را اعلام کرده بود.
خان اوایل ماه جاری میلادی از طریق لینک ویدئویی به اسکای نیوز گفته بود: من برای اصلاح تمامی اشتباهاتی که در جهان است، انتخاب نشدم. مسئولیت اصلی من کشورم بود. تمامی روابطم با آمریکا، چین یا روسیه برای منفعت مردم پاکستان بوده است. وقتی وارد روسیه شدم، اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم که پوتین بخواهد وارد اوکراین شود. چطور باید این را می‌دانستم و چطور می‌توانید من را بابتش مجازات کنید؟
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین