کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جنجال برای ستاره‌ای بدون بازی ملی!

ایسنا , 31 خرداد 1401 ساعت 13:57

حزب الله:
شاه ماهی نقل‌وانتقالات ایران بازیکنی ۲۸ ساله است که تا به حال سابقه انجام یک بازی ملی هم نداشته است، موضوعی که به یک جنجال تمام عیار تبدیل شده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دعوای بزرگ بازار نقل‌انتقالات فوتبال ایران در فصل جاری سعید صادقی است؛ بازیکنی که تمام تیم‌های متمول لیگ برتری از جمله پرسپولیس و استقلال بر سر جذب این بازیکن رقابت می‌کنند. در گذشته شاهد بودیم که رقابت برای جذب بازیکنانی از این دست، باعث افزایش فزاینده قیمت بازیکنان شده که این ماجرا در ارتباط با امین قاسمی نژاد در لیگ بیست و یکم منجر به ثبت گران‌ترین قرارداد فصل با این بازیکن شد.
درباره امین قاسمی‌نژاد که عملکرد نسبتا معمولی در شهرخودرو داشت، تبلیغات بسیار و به نوعی جنگ روانی میان هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس صورت گرفت و نماینده این بازیکن و خودش به طور مرتب از این باشگاه به آن باشگاه می‌رفتند تا اینکه فرهاد مجیدی – به گفته صالح مصطفوی – با فشار هواداران تن به جذب این بازیکن داد و در نهایت موفقیتی هم نه برای استقلال و نه برای این بازیکن حاصل نشد و او راهی گل‌گهر سیرجان شد.
در پیش فصل امسال هم سعید صادقی چنین جایگاهی دارد؛ بازیکنی که در ۲۸ سالگی برای اولین بار به تیم ملی دعوت شده و به واسطه عملکرد خوب خود در فصل گذشته در ترکیب گل گهر، توجه هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را جلب کرده و اکنون هر دو تیم بیش از نیاز فنی خود به این بازیکن به دنبال پیروزی در این جنگ نقل و انتقالات هستند.
نکته مهم درباره سعید صادقی، عملکرد او در بلندمدت است. در واقع همانطور که در ماجرای قاسمی‌نژاد ثابت شد که باید عملکرد بازیکنان را در بلند مدت زیر نظر گرفت، در ارتباط با صادقی هم ممکن است او بعد از یک فصل موفق، دچار افت شود.

این اتفاق وقتی عجیب است که در لیگ‌های اروپایی، برای بازیکنی که سابقه ملی درخشانی ندارد و در بلند مدت هم توانایی‌های خود را ثابت نکرده، به دیده تردید نگاه می‌شود اما در ایران معیارها زمین تا آسمان متفاوت است و برای عقد قرارداد هنگفت و جلب توجه تیم‌های دیگر کافی است در یک دوره کوتاه درخشان ظاهر شوند.
با این حال در شرایط کنونی، بخت با این بازیکن یار است و او به هدف اصلی هر دو تیم استقلال و پرسپولیس تبدیل شده و گویا هر کسی که این بازیکن را جذب نکند، سال آینده جام قهرمانی را هم واگذار کرد.
نکته عجیب اینکه اصرار استقلال برای جذب این بازیکن در شرایطی است که مربی ندارد و از سوی دیگر پرسپولیس در حالی به سراغ این بازیکن رفته که هافبک‌ها و مهاجمان چپ پای بسیاری مانند وحید امیری، مهدی ترابی و سعید آقایی حضور دارند. حتی گفته می‌شود حضور این تعداد هافبک چپ پا از عواملی است که صادقی را برای رفتن به پرسپولیس با تردید مواجه کرده است.
در هر حال به نظر می‌رسد که احتمال تکرار ماجرای امین قاسمی نژاد و بازیکنانی از این دست که در یک جنگ نقل و انتقالاتی راهی یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس شدند و عملکرد درخشانی هم نداشتند، احساس می‌شود.


کد مطلب: 285190

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/285190/جنجال-ستاره-ای-بدون-بازی-ملی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com