کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شناسایی ۵۰ درصد جمعیت مالیاتی کشور طی پارسال

باشگاه خبرنگاران جوان , 31 خرداد 1401 ساعت 11:56

حزب الله:خاندوزی گفت: پارسال بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت مالیاتی کل کشور را شناسایی کردیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خاندوزی گفت: تلاش دولت سیزدهم از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان اسفند برای ایجاد ثبات در اقتصاد بود. برخی ها می گفتند که تورم بعد از پایان دولت قبل، به صورت طبیعی کاهشی می شود اما مقدمات و مصوباتی لازم داشت که به صورت پیش نویس ها و طرح ها به مجلس ارسال شد.

 
به گفته او برای رشد تولید نیاز به زیر ساخت داشتیم که به طور مثال یکی از این زیرساخت ها، درگاه ملی صدور مجوز ها بود.
 
سخنگوی اقتصادی دولت می گوید، با جدیت و اصرار ایستادیم تا کسری بودجه امسال باید کمتر باشد. ثمرات تلاش های اقتصادی به مرور مشخص می شود. مسیر نویی را برای خصوصی سازی در پیش گرفتیم. چه در زمینه ورزشی و چه شرکت های دانش بنیان، بابی باز شده است تا تامین سرمایه اولیه از طریق بورس صورت گیرد.
 
خاندوزی گفت: در حوزه سهام عدالت تغییر رویکردهایی رخ داده است. ارزنده ترین سهام های حاضر در بورس مختص به سهام عدالت است.
 
چند مدیر بانکی به جهت عدم اعطای وام بدون ضامن برکنار شدند
 
سوال: مشکل وام بدون ضامن پابرجاست و بانک ها گاهی تمکین نمی‌کنند، دولت چه برخوردی را ترتیب داده است؟
 
سخنگوی اقتصادی دولت: دربرخورد با مدیران بانکی متخلف در زمینه اعطای تسهیلات خُرد اغماض نمی‌کنیم. همانطور که تا امروز چند مدیر بانکی به دلیل همین تخلف برکنار شدند.
 
تا پایان اردیبهشت ۳۱۵ هزار نفر این تسهیلات را دریافت کردند. البته یک ابهام در میان مردم ایجاد شد که وام جدیدی قرار است، پرداخت شود که با گذر زمان این موضوع حل شد. مدیران بانکی بدانند که باید به بخشنامه‌ها تمکین کنند.
 
اولین نشست سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت، با حضور اصحاب رسانه پیرامون گزارش عملکرد دولت طی حدود یک سال گذشته برگزار شد.
 
سوال: اجاره بها را طبق مصوبه دولت به هر متر ۱۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان رساندند، راهکار دولت برای این وضعیت چیست؟
 
سخنگوی اقتصادی دولت: ما میراث دار کوتاهی در راه اندازی کامل سامانه املاک و اسکان هستیم به همین جهت در زمینه عرضه واحد‌های خالی به بازار و کنترل تقاضای سوداگرانه با مشکل مواجهیم.
 
از مجلس خواستیم طرح مالیات به ویژه مالیات بر مسکن را در دستور ویژه قرار دهد. در این طرح دیده شده که اگر موجر تخلف کرد از مصوبه دولت، امکان قانونی تخلیه برای مستاجر وجود نداشته باشد.


کد مطلب: 285173

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/285173/شناسایی-۵۰-درصد-جمعیت-مالیاتی-کشور-طی-پارسال

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com