تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
plusresetminus
حزب الله: طبق اعلام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، فرایند نوبت گیری سنجش سلامت نوآموزان در مدارس از ۲۲ خرداد آغاز شده و پایگاه‌های سنجش از فردا (چهارشنبه، اول تیرماه) فعال خواهند بود و مردم می‌توانند با در دست داشتن نوبت مراجعه کنند.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۱۵۲
آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان از فردا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، همه‌ساله به‌منظور شناسایی و مداخلات بهنگام طلایی اجرا می‌شود و اکنون نرخ پوشش دانش آموزان در طرح سنجش به ۹۹.۵ درصد رسیده‌ است و تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.  
چه پارامترهایی در سنجش سلامت ارزیابی می‌شوند؟
بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی سنجش سلامت برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ وارد پایه اول می‌شوند و همچنین جامانده‌های سنجش سال تحصیلی گذشته انجام خواهد شد.
 در پایگاه‌های اولیه سنجش ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی- حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه و همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت در پایگاه سنجش انجام می‌شود.
نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی مشکوک به مشکل بوده و نیاز به ارجاع به مرحله تخصصی دارند، ادامه سایر مراحل بر اساس دستورالعمل‌های آزماینده‌های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و طیف اوتیسم خواهد بود.
مدارک مورد نیاز جهت انجام سنجش در پایگاه‌ها
- اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین
- کارت واکسیناسیون تکمیل شده
-یک قطعه عکس ۳در ۴ 
- مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال که صرفا از طریق دستگاه یا درگاه پرداخت الکترونیکی قابل دریافت است.
به گفته رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سنجش سلامت برای پنج درصد دانش آموزان مناطق محروم رایگان، برای ۱۰ درصد نیم بها و برای تمام دانش آموزان عشایری رایگان است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین