تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
plusresetminus
حزب الله:شناگر ایتالیایی در جریان مسابقات جهانی بوداپست مجارستان رکورد جهانی ماده ۱۰۰ متر کرال پشت مردان را شکست.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۱۵۰
اولین رکورد شکنی در مسابقات شنای قهرمانی جهان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در ادامه مسابقات جهانی شنا که در بوداپست مجارستان در حال برگزاری است و در سومین روز از این رقابت‌ها اولین رکورد جهانی توسط توماس چکون ایتالیایی در ۱۰۰ متر کرال پشت مردان شکسته شد.
چکون ۲۱ ساله ۱۰۰ متر را در ۵۱ ثانیه و ۶۰ صدم ثانیه طی کرد و رکورد پیشین ۵۱.۸۵ را که رایان مورفی آمریکایی در المپیک ۲۰۱۶ ریو ثبت کرده بود، شکست.
این عملکرد خیره کننده از سوی شناگری رقم خورد که تنها مدال‌های قبلی او در بازی‌های المپیک و مسابقات قهرمانی جهان در مسابقات امدادی به دست آمده بود.
مورفی در بوداپست ۳۷ صدم ثانیه پس از چکون به خط پایان رسید و دوم شد.هانتر آرمسترانگ دیگر شناگرآمریکایی با ۵۱.۹۸ ثانیه در رده سوم قرار گرفت.
همچنین در اولین مسابقه روز سوم مسابقات شنا در بوداپست، شاهد عملکرد خارق‌العاده‌ای بودیم و دیوید پوپوویچی از رومانی توانست رکورد ماده ۲۰۰ متر آزاد مردان نوجوانان جهان را که در نیمه نهایی به ثبت رسانده بود بشکند و به مدال طلا برسد.
این شناگر ۱۷ ساله رکورد خود را بیش از یک ثانیه بهبود بخشید و زمان یک دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۲۱ صدم ثانیه را ثبت کرد تا رقبای خود را پشت سر بگذارد.
همچنین عملکرد پوپوویچی او را به اولین شناگر مرد رومانیایی تبدیل کرد که در مسابقات جهانی  مدال طلا گرفته است.
در حالی که این اولین مدال طلای پوپوویچی در مسابقات جهانی بود، کتی لدکی شناگر زن آمریکایی هفدهمین مدال خود را در این سطح به دست آورد و در ماده ۱۵۰۰ متر آزاد زنان قهرمان شد.
دارنده هفت مدال طلای المپیک از ابتدا چهره برتر بود و اگرچه نتوانست رکورد جهانی را بشکند، اما او با زمان ۱۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه با اختلاف بیش از ۱۴ با هموطن خود کتی گرایمز به مدال طلا دست یافت.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین