تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
plusresetminus
حزب الله:۱۲ اسفند ماه بود که خبر به سرقت رفتن لنگه کفش مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق تهران منتشر شد و امروز که لنگه کفشی جدید جایگزین شده است، اینگونه عنوان می‌شود که اقدامی خودسرانه و بدون هماهنگی با هنرمند بوده است.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۰۹۵
لنگه کفشی که خودسرانه بر مجسمه تناولی نصب شد!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،با انتشار خبر به سرقت رفتن لنگه کفش مجسمه پرویز تناولی که به گفته‌ی فرزند این هنرمند ۴۰ میلیون تومان ارزش داشت، مدتی این خبر تیتر یک رسانه‌ها شده بود و درحالی که جایگزین کردن لنگه کفش جدید برای مدتی مسکوت باقی مانده بود، امروز ـ دوشنبه ـ ۳۰ خرداد ماه تندیس تناولی، مدیر موزه تناولی با ارسال تصاویری از لنگه کفش جدید به خبرنگار ایسنا گفت: «امروز لنگه کفشی که ما نساخته‌ایم و تأیید نمی‌کنیم و لنگه به لنگه است، ناگهان ظاهر شد.»

همچنین امین عبدالملکی، وکیل خانواده تناولی نیز در گفت‌وگویی با ایسنا ضمن تأیید این خبر چنین اظهار کرد: «من با سازمان زیباسازی که صحبت کردم، از این ماجرا خبردار شده بودند؛ ولی گویا مسئولان آن منطقه بدون هماهنگی با سازمان زیباسازی اقدام به نصب این لنگه کفش کرده‌اند و در نهایت این لنگه کفش به جای آنچه که باید اتفاق می‌افتاد، نصب شده است.»
لنگه کفشی که خودسرانه بر مجسمه تناولی نصب شد!
تصویر ارسال شده از لنگ کفش جدید از سوی تندیس تناولی


او ادامه داد: «قرار بر این بود شخصی که این لنگه کفش را می‌سازد، زیر نظر خود استاد تناولی انتخاب شود ولی الان ما اطلاع نداریم که چه کسی این لنگه کفش را ساخته است. با توجه به در قید حیات بودن هنرمند اثر، به نظر می‌رسد این کار اساسا غیرحرفه‌ای و غیر اخلاقی است که شخص دیگری در اثر هنرمندی که زنده است و او تأیید نکرده، دست ببرد. باتوجه به کیفیت اثر حتی به نظر می‌رسد که هنرمند متبحری نیز آن را نساخته باشد.»

عبدالملکی اضافه کرد: «امروز یکی از دوستان من که فکر می‌کرد لنگه کفش توسط خود استاد ساخته شده، تصاویر مربوطه را ارسال کرد و فکر می‌کرد که در حال رساندن خبر خوشی است! که بعد متوجه شدیم شهرداری منطقه خودش با هر کسی وارد قرار شده و به نظر هم نمی‌رسد حتی این قرار با یک مجسمه‌سازی صورت گرفته باشد.»

به گزارش ایسنا، لنگه کفش ربوده شده‌ی پرویز تناولی در حالی امروز جایگزین شده که نه به تأیید پرویز تناولی و نه دخترش که مدیریت موزه او را بر عهده دارد، رسیده است و این در حالی اتفاق افتاده که مجید قادری، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران پیش‌تر در گفت‌وگویی چنین اظهار کرده بود: «ما مطلع شدیم که یک لنگه کفش از مجسمه آقای تناولی در پارک شفق ربوده شده است. بلافاصله با خانواده این هنرمند تماس گرفتیم که هنرمندی را معرفی کنند که ان‌شاءالله مرمت اثر شروع شود و به حالت قبلش برگردد. با توجه به اتفاقی که افتاده و اثر، اثر ارزشمندی است، ما هم به فوریت به دنبال مرمت آن هستیم.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین