تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
plusresetminus
حزب الله:مقامات عراقی با استناد به اظهارات اخیر پمپئو درباره نحوه ترور فرماندهان مقاومت، خواستار شناسایی جاسوسان مستقر در فرودگاه بغداد شدند.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۰۴۳
درخواست عراقی‌ها برای افشای هویت جاسوسان مستقر در فرودگاه بغداد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پایگاه اینترنتی خبری المعلومه گزارش داد: ایوب الربیعی، نماینده سابق مجلس عراق و عضو کمیسیون امنیتی، با اشاره به اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: این مسئله، مستلزم تحقیقات فوری است. اظهارات وزیرامور خارجه سابق آمریکا راه‌های ابعاد دیگرِ جنایت فرودگاه را درخصوص حضور جاسوسان و عواملی که در ترسیم تصاویر کشتار، نقش داشته اند، نشان داد و تاکیدی بر ضرورت تحقیقات فوری در این خصوص برای شناسایی همه عوامل و جاسوسان است. زیرا ما با رخنه‌ای آشکار مواجه هستیم که باید خطر آن فوراً درک شود.
الربیعی گفت: آمریکا با تجاوزگری مکرر، نقشی بسیار منفی در صحنه امنیتی عراق ایفا می‌کند و حمله به فرودگاه بین المللی بغداد نیز جزء سلسله‌ای طویل از تجاوزگری هایش است که در سال‌های اخیر، منجر به شهادت ده‌ها نفر شده است.
شیخ خالد الملا، رئیس انجمن علمای مسلمان نیز در واکنشی مشابه، اظهارات پمپئو را تکان دهنده توصیف کرد و درباره ادامه نفوذ در دستگاه اطلاعاتی عراق و دولت موقت این کشور هشدار داد و گفت: همه در معرض ترور هستند. افشاگری‌های پمپئو ما را شوکه کرد؛ همان گونه که شهادت فرماندهان شهید ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی، عراقی‌ها و جهان را شوکه کرد.
او گفت: اظهارات پمپئو، صریحاً تاکیدی بر وجود نفوذ در دستگاه اطلاعاتی عراق و تسلط جاسوسان و مأموران اطلاعاتی آمریکا بر تمامی مراکز حساس فرودگاه بغداد است. این بدان معناست که همه، به ویژه مخالفان حضور آمریکا در عراق، در معرض تهدید ترور هستند.
رئیس انجمن علمای مسلمان تداوم دولت موقت را عامل مصیبت‌های زیادی برای عراق عنوان کرد که تنها راه حل آن، تشکیل هر چه سریع‌تر دولتی مقتدر است. علاوه بر این، عراق به مجلسی منسجم نیاز دارد که تحقیقاتی واقعی در مورد پرونده ترور این فرماندهان انجام دهد، زیرا پرونده این ترورها، هم سرنوشت ساز و هم حاکمیتی است.
حسین الکنانی، کارشناس امنیتی نیز در گفتگو با المعلومه از نیرو‌های ملی در عراق خواست تا عملیات پاکسازی همه عناصر مشکوک را در سرویس اطلاعاتی عراق تسریع کنند و افسران اطلاعاتی اماراتی را که تحت پوشش همکاری و هماهنگی فعالیت می‌کنند، اخراج کنند.
عدی عبدالهادی، فرمانده ائتلاف الفتح در عراق در این خصوص به المعلومه گفت: همه می‌دانند که جاسوسان بسیاری در فرودگاه بین المللی بغداد، فعال هستند و در ترور شهید سلیمانی و المهندس نقش داشته اند. اما آنچه در اظهارات سابق آمریکا آمده است:
او گفت: اظهارات پمپئو، شاهد دیگری درباره هویت حامیان واشنگتن در این جنایت پلیدش است. فرودگاه بین‌المللی بغداد به موج پاکسازی از جاسوسان سیا نیاز دارد. می‌توان نام‌ها را بررسی کرد و تحقیقات عمیقی انجام داد تا روابط مشکوک افراد کشف شود.
عبدالهادی حضور نیرو‌های اطلاعاتی آمریکا را در فرودگاه بغداد، تخلفی فاحش توصیف کرد و گفت: باید به عواقب این مسئله برای امنیت ملی کشور توجه شود. واشنگتن با ترور شهید سلیمانی و المهندس و همراهانشان، مرتکب جنایت فجیعی شد و دست اندرکاران آن باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.
حسین علی الکرعاوی، عضو جنبش حقوق بشر نیز دولت الکاظمی را به سرپوش گذاشتن بر قتل این فرماندهان پیروزی متهم کرد و خواستار افشای فوری عوامل این قتل‌ها برای افکار عمومی شد.
او به المعلومه گفت: تاخیر عمدی رؤسای سه گانه و سهل انگاری آن‌ها در حد توطئه گری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسئول تحقیق درباره این پرونده است. کسانی که خواستار برخورداری عراق از حاکمیت ملی هستند و فریاد دفاع از حاکمیت ملی سر می‌دهند و کشتار جاسوسان اسرائیلی را محکوم می‌کنند باید به صورت جدیدی این رویداد را که ذره‌ای از حاکمیت عراق باقی نگذاشته است، پیگیری کنند.
الکرعاوی گفت: الکاظمی باید اسامی عاملان ترور فرماندهان پیروز و همراهان آن‌ها را در نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد فاش کند و هر چقدر هم که تحقیقات طول بکشد اجازه نمی‌دهیم پرونده به تعویق بیفتد.
کتائب حزب الله عراق نیز اعلام کرد: سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا، گزارش‌ها و اطلاعات قبلی ما درباره دست داشتن سرویس‌های اطلاعاتی عراق در جنایت فرودگاه بغداد را که به شهادت فرماندهان پیروزی، شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس منجر شد، ​تایید می‌کند.
کتائب حزب الله عراق گفت: جزئیات حقایق مربوط به جنایت بزرگ در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد که از جانب کشور شرور آمریکا علیه فرماندهان پیروزی از جمله شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، انجام گرفت هر روز بیشتر آشکار می‌شود و اطلاعات بیشتری از زنجیره‌های خیانت، توطئه عناصر کرُد و سایر عناصر وابسته به دستگاه امنیتی عراق را که در داخل فرودگاه بغداد برای آمریکا کار می‌کنند و دخیل بودن آنان در ارتکاب جنایت‌ها علیه ملت عراق را فاش می‌کند. جنایتکاران باید به اتهام ارتکاب خیانت بزرگ، نقش مستقیم آنان در اجرای جنایت و سرپوش گذاشتن بر اقدامات عناصر مزدور و جاسوسان دخیل در این جنایت بزرگ به دادگاه های ویژه معرفی و محاکمه شوند.
ائتلاف الفتح، دیروز (یکشنبه) فاش کرد در حال گشودن بزرگترین پرونده تحقیقات مجلس درباره جنایت فرودگاه است و اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا را تکان دهنده توصیف کرد و حاکی از دست داشتن شخصیت‌های عراقی در این حادثه به شمار آورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین