تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
plusresetminus
حزب الله: نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین نشانه حکمرانی بر محوریت مردم، اعتماد واقعی به مردم است، گفت: صبوری های مردم به علت این است که آنها رییس دولت را از جنس خود می بینند.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۰۳۰
زنگنه: صبر مردم به این دلیل است که رئیس‌جمهور را از خود می‌دانند
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن زنگنه در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با اشاره به اینکه واژگان در کشور ما درست تببیین نمی شود، بنابراین یک تلقی دیگری از برخی واژگان در جامعه شکل می گیرد و یک امر خوب، مذموم می‌شود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی متناسب با واقعیات جامعه بود اما درست در جامعه نخبگی تعریف نشد و بنابراین جامعه نخبگی با آن اخت نشد و بعد حدود ۱۰ سال از مطرح شدن آن، ثمراتش را به طور کامل ندیدیم.
وی ادامه داد: اگر حکمرانی مردمی درست تعریف نشود، ممکن است به سرنوشت تعریف واژه اقتصاد مقاومتی دچار شود. یک تعریف حاکمیت مردمی یعنی که حاکمان سلوک مردمی داشته باشند یعنی حاکمان زی مردمی داشته باشند و از مردم عادی باشند. مردم، سلوک مردمی حاکمان را در رییس دولت دنبال می کنند. در دولت سیزدهم ارتقای بسیار خوبی در این زمینه داشته‌ایم. صبوری های مردم به علت این است که مردم رییس دولت را از جنس خود می بینند. سلوک مردمی حاکمان یک امر ذاتی است و یک حاکم نمی تواند یک شبه مردمی شود. در سطح وزرا هم شاهد رعایت سلوک مردمی هستیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه تعریف دیگری از حاکمیت مردمی یعنی حکمرانی بر محوریت مردم، اظهار کرد: اولین نشانه حکمرانی بر محوریت مردم، اعتماد واقعی به مردم است. در این بین باید بررسی شود تلقی ما از مردم چیست؟ در اینجا مهم است که نخبه دانشگاهی یا بخش خصوصی در تعریف از مردم جا می گیرند یا خیر؟ منظور از مردم، هر آن کس غیر از دولت است. اعتماد به مردم هم یعنی اجرای اصل۴۴ قانون اساسی، اما ما چقدر حاضریم مدیریت کشور را به مردم بدهیم؟ در واگذاری ها ۵ یا۱۰ درصد را به مردم واگذار می کنیم و می گوییم نباید همه چیز را به مردم داد چون مشکل امنیتی ایجاد می شود.
زنگنه خاطرنشان کرد: از دهه ۶۰ با مطرح شدن افکار سوسیالیستی در کشور و طرح شعار مردمی، طبقه ای میلیاردر ایجاد شد و از طرفی هر روز به تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد افزوده شد. افراد با دمپایی برای خدمت وارد شدند و اکنون میلیاردر شده اند. مبنای ارز۴۲۰۰ تومانی هم همین است.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: باید مراقب باشیم تا تعریف جدیدی از عدالت ایجاد نشود. عدالت این نیست که کف حقوق را به سقف حقوق برسانیم. در حوزه حقوق و دستمزد نباید بگوییم حقوق هیات علمی نباید افزایش یابد. نباید این تفکر باشد همه به قدر توان کار کنند اما دریافتی آنها برابر باشد.
زنگنه در پایان گفت: نمره دولت در سلوک مردمی۱۹یا  ۱۹/۵ است. راهبردها و اهداف دولت منطبق با انقلاب است اما در حوزه های اجرا هرچه سطوح پایین تر می آید، اختلال هایی ایجاد می شود و نمره به زیر ۱۰ می رسد. باید بین راهبردها و اجرا تناسب ایجاد شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین