کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلیل روند نزولی تیم ملی بسکتبال نوجوانان چه بود؟

ایسنا , 30 خرداد 1401 ساعت 9:45

حزب الله:
کارشناس بسکتبال ایران معتقد است که تیم ملی نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا روند نزولی داشته و این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عباس آقاکوچکی درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۶ سال‌ آسیا، توضیح داد: برنامه‌ریزی برای این تیم‌ها از چندین سال قبل صورت گرفته بود و بهتر بود در این مسابقات نتایج خوبی را کسب می‌کردیم. از اینکه تیم ایران باید برای مقام هفتم و هشتمی بازی کند بسیار ناراحت هستم و نمی‌دانم باید چه گفت. با برنامه‌ریزی که بود واقعا تصور می‌کردم که این تیم به جام جهانی می‌رسد اما تیم رفته رفته نتایج بدی گرفت. باید این موضوع به صورت کارشناسانه آسیب شناسی شود.
او ادامه داد: لبنانی که ما آن‌ها را برده‌ایم به جام جهانی رسید و ایران برای هفتمی بازی می‌کند! با توجه به تجربه‌ای که در رده‌های پایه دارم شخصا معتقدم فدراسیون باید گزینش صحیحی از نظر کادرفنی برای رده‌های پایه داشته باشد. برخی موضوعات حاشیه‌ای را درباره این تیم شنیدم که اصلا قابل باور نیست! همه بازیکنان با دستور کادرفنی قبل از بازی‌ها موهای خود را تراشیده‌اند که من اصلا نمی‌دانم دلیل این کار چیست؟ نمی‌دانم خود بازیکنان هم این کار را دوست داشته‌اند یا نه، اما به نظرم باید منطقی عمل کرد.
سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان ایران، درباره روند نزولی تیم ایران در این دوره از رقابت‌های آسیایی نیز توضیح داد: کادرفنی باید برای همه بازی‌ها برنامه‌ریزی کند. حس می‌کنم بعد از دو برد خوب و شروع قوی که داشتیم یک مقدار از ادامه مسابقات غافل شدیم. ما از نظر فنی تیمی مثل لبنان را بردیم که الان به جام جهانی رسید. به دلیل اینکه بازی‌ها را ندیدم خیلی نمی‌شود فنی نظر داد، اما وقتی نتیجه‌ها را رصد کردم روند خوبی را شروع کردیم اما در ادامه بازی‌ها افت داشتیم. در این رده سنی بحث روحی روانی اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای می‌شد.
آقاکوچکی با بیان اینکه تیم ملی نوجوانان ایران با این کادرفنی در مسابقات تایلند هم مقام ششم را کسب کرد، ادامه داد: شاه‌علی از دوستان من است، اما باید برای کادرفنی تیم‌های پایه چیدمان درستی صورت بگیرد. موضوع مهم این است که چرا وقتی یک تیم قوی شروع می‌کند در ادامه راه اینگونه نزول دارد؟ این تیم از قبل شکل و شمایل داشت اما کادرفنی عوض شد. فدراسیون جدید متاسفانه کار را از آخر به اول انجام می‌دهد. باید سازمان تیم‌های ملی تشکیل شود تا ببینند چه کسانی می‌توانند در رده‌های پایه کمک کنند. اگر دبیر و سازمان تیم‌های ملی باشد شاید چیدمان‌های بهتری صورت بگیرد. واقعا نمی‌دانم تغییر کادرفنی نیاز بود یا نه!
او تاکید کرد: تیم ایران اگر از اول مسابقات ضعیف شروع می کرد بحث فرق داشت، ولی این تیم در ادامه راه ضعیف شد. شخصا به این تیم امید زیادی داشتم و باید دید مشکل تیم فنی بوده یا عوامل دیگر و حاشیه‌ای مشکل ساز شده است.


کد مطلب: 285020

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/285020/دلیل-روند-نزولی-تیم-ملی-بسکتبال-نوجوانان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com