تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
plusresetminus
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

بخشودگی های صادراتی به منظور تسهیل صادرات قطعات

حزب الله: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در بودجه امسال به منظور ایجاد تسهیلات برای صادرکنندگان، بخشودگی های صادراتی را تصویب کرده و تسهیلاتی برای آنها قرار داده شده که صادرکنندگان و واردکنندگان می‌توانند از این موارد استفاده کنند.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۹۹۷
بخشودگی های صادراتی به منظور تسهیل صادرات قطعات
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عباس مقتدایی در بازدید از غرفه سایپا در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، مجموعه ها و صنایع وابسته خودرو اصفهان گفت: حضور مناسب قطعه سازان در این نمایشگاه نشان دهنده توانمندی های فنی و مهندسی شرکت های قطعه ساز و مجموعه های دانش بنیان در ارتقای کیفیت و جلوگیری از وابستگی کشور به بیگانگان است.
او افزود: این نمایشگاه برای فعالین حوزه قطعات، محیطی مناسب جهت تبادل دانش و توسعه بازارهایشان است و گروه سایپا هم به صورت فعال با چندین شرکت خود در این نمایشگاه حضور یافته که قابل تقدیر است.
مقتدایی گفت: در بازدیدی که از این نمایشگاه انجام شد شاهد پیشرفت های بسیار خوبی بودم که نشانگر آن است که در این حوزه تلاش زیادی صورت گرفته و با این روند قطعا در سال های آینده در مباحث صادرات خودرو و قطعات، می توانیم برای کشورهای همسایه نقشی مهم و جدی داشته باشیم.
او در خصوص حمایت مجلس جهت ایجاد تسهیلات در صادرات قطعات و خودرو گفت: با توجه به اینکه وزیر امور خارجه در برنامه های خود بحث دیپلماسی اقتصادی را دنبال می کند، مجلس وکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز جلساتی را با وزیر امور خارجه و معاونین ایشان برگزار کرده و در این خصوص برنامه هایی مطرح شده که حتما نتایج آن به نفع صنعت خودرو خواهد بود.
رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس با اشاره به تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: مجلس همواره حامی صنعت خودرو بوده و در فصل های بودجه یا تصویب قوانین حمایتی این موضوع را دنبال می کند و در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، قطعا صنایع هم منتفع خواهند شد.
او گفت: با توجه به اوضاع بین المللی موجود و دیپلماسی که با همسایگان دنبال می کنیم، تحریم های فلج کننده امریکا که با همکاری اتحادیه اروپا علیه ایران شروع شده بود به گفته خودشان شکست خورده و فشارهای قبلی را شاهد نیستیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید اذعان کرد که ایران یکی از قدرت های نوظهور در منطقه آسیا است و همکاری های متعددی که بین کشورهای همسایه با ایران ایجاد شده باعث افزایش سرعت رشد پیشرفت ایران، بیشتر از گذشته شده است، علاوه بر این ارتباط با گروه بریکس و سازمان شانگهای می تواند اثرات مثبت بیشتری برای این حرکت داشته باشد.
او گفت: مجلس در بودجه امسال به منظور ایجاد تسهیلات برای صادرکنندگان، بخشودگی های صادراتی را تصویب کرده و تسهیلاتی برای آنها قرار داده است که صادرکنندگان و واردکنندگان می توانند از این موارد استفاده کنند.
منبع : سایپا نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین