تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
plusresetminus
حزب الله: فرانک استابلر قهرمان سه دوره کشتی فرنگی جهان، دیشب در مراسم خداحافظی اش در آلمان با عنوان «آخرین مبارزه» با محمدرضا گرایی کشتی گرفت.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۹۸۵
خداحافظی قهرمان آلمانی کشتی جهان از میادین/ کشتی مقابل گرایی در آخرین مبارزه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ورزشگاه ام پی اچ لودویگزبورگ آلمان دیشب میزبان ستارگان کشتی دنیا بود که برای خداحافظی فرانک استابلر دور هم جمع شده بودند، قهرمان ۳۲ ساله ژرمن ها و دارنده سه مدال طلای جهان که پس از اینکه برنز المپیک توکیو را تابستان گذشته به کلکسیون افتخاراتش اضافه کرد، تصمیم گرفت که از کشتی خداحافظی کند.

محمدرضا و محمد علی گرایی دو ملی پوش مطرح کشتی فرنگی ایران هم مهمان ویژه این مراسم در  سالن ام پی اچ بودند که با حضور بیش از ۴هزار تماشاگر، یک شب به یادمانی را برای قهرمان آلمانی ثبت کردند.
 آلین روتر فوکن آلمانی، میخایین لوپز کوبایی، ویکتور نمس صربستانی، آرتور الکسانیان ارمنستانی و آکژول محموداف قرقیزستانی دیگر کشتی گیران عنوان داری بودند که خودشان را به لودویگزبورگ رسانده بودند.

به جز کشتی گیران، ورزشکاران مطرح دیگری هم مانند یوهانس رایدزک (قهرمان دوگانه المپیک در ترکیب نوردیک)، ماتیاس اشتاینر (قهرمان المپیک در وزنه برداری)، نیکو کاپل (قهرمان پارالمپیک) و مونیکا سوزانسکا( شمشیرباز سابق کلاس جهانی) هم در مراسم خداحافظی استابلر حاضر بودند.

فرانک استابلر در آخرین مبارزه دوران حرفه ای خود در رویداد «آخرین مبارزه» که در مقابل محمدرضا گرایی ترتیب داده بود، روی تشک رفت و د نهایت دست استابلر به صورت نمادین توسط داور به عنوان فرد پیروز بالا رفت و هر دو کشتی گیر یکدیگر را در آغوش گرفتند.

استابلر گفت:« برای من مهم بود که با یک رویداد جالب ثابت کنم که ورزش ما چقدر زیباست.» استابلر که در نزدیکی اشتوتگارت زندگی می کند، در سال ۲۰۲۱ با مدال برنز بازی های المپیک توکیو به ورزش بین المللی خود پایان داد و تا فوریه برای شیاطین سرخ هایلبرون در بوندسلیگا کشتی گرفت. او در سال های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در سه وزن مختلف قهرمان جهان شد.

استابلر دیشب دوباره در مقابل چشمان ۴۲۰۰ تماشاگر با محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان که در مرحله یک چهارم نهایی در توکیو مقابل او شکست خورده بود، مبارزه کرد.
گرایی در مرحله یک چهارم نهایی المپیک توکیو پس از تساوی ۵- ۵ به علت دریافت امتیاز آخر، استابلر را شکست داده بود و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشته بود، ۹ ماه پس از آن مسابقه دوباره گرایی و استابلر با هم روبرو شدند، البته این بار در یک مبارزه نمادین و نمایشی.

در این مراسم سایر کشتی گیران مطرح هم از استابلر ۳۲ ساله تقدیر کردند و در ۹ مبارزه دوستانه به مصاف کشتی‌گیران تیم ملی آلمان رفتند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین