تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
plusresetminus
حزب الله: همزمان با تشکیل صف‌های بی‌سابقه برای بنزین و گازوئیل در سراسر سریلانکا، مقامات این کشور امروز (یکشنبه) گفتند که ارتش برای مهار ناآرامی و پایان دادن به اعتراضات در یک پمپ بنزین اقدام به تیراندازی کرد.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۹۵۷
موج اعتراضات در سریلانکا علیه بحران سوخت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نیلانتا پرماراتنه، سخنگوی ارتش سریلانکا گفت که سربازان شامگاه شنبه در "ویسووامادو"، در ۳۶۵ کیلومتری شمال کلمبو، هنگامی که به منطقه نگهبانی آن‌ها سنگ پرتاب شد، آن‌ها هم شروع به تیراندازی کردند.
وی افزود: یک گروه ۲۰ الی ۳۰ نفری سنگ‌هایی را پرتاب کردند و به کامیون ارتش خسارت زدند.
در جریان این تیراندازی‌ها برای اولین بار توسط ارتش جهت سرکوب ناآرامی‌های مرتبط با بدتر شدن بحران اقتصادی، پلیس اعلام کرد که چهار غیرنظامی و سه سرباز زخمی شدند. به گفته پلیس این کشور، با تمام شدن بنزین در  پمپ بنزین‌ها، رانندگان شروع به اعتراض کردند و با نیروهای پلیس درگیر شدند.
سریلانکا این روزها با سخت‌ترین افول اقتصادی خود از زمان استقلالش در ۱۹۴۸ درگیر است. قطع مکرر و طولانی‌مدت برق‌ و کمبود شدید مواد غذایی، سوخت و دیگر ضروریات، گریبان مردم این کشور را گرفته است.
گوتابایا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری سریلانکا چندین بار تلاش کرده تا وضعیت اقتصادی آشفته را از طریق سرکوب معترضان، سامان دهد. وی حتی چند تن از بستگان خود از جمله برادرانش را که نقش کلیدی در سیاست این کشور ایفا می‌کردند، از کار برکنار کرد. اما با این حال در تلاش است تا از کناره‌گیری خود جلوگیری کند.
رانیل ویکرمسینگه، نخست‌وزیر جدید سریلانکا گفت که این کشور برای تامین سوخت مورد نیاز خود ابتدا به دیگر منابع و تامین‌کنندگان چشم خواهد داشت، اما برای خرید نفت خام بیشتر از مسکو هم آماده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین