تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
plusresetminus
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای هشدار داد، جنگ روسیه در اوکراین ممکن است سال ها طول بکشد. نخست‌وزیر انگلیس هم با تاکید بر ادامه حمایت‌ها از اوکراین از یک طرح چهار بندی درباره اینکه چگونه لندن و متحدانش می‌توانند به بهترین شکل از اوکراین حمایت کنند، خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۹۴۸
هشدار ناتو وانگلیس درباره طولانی شدن جنگ اوکراین/استولتنبرگ:به هرقیمت نباید اوکراین را رها کنیم
 استولتنبرگ به هفته نامه آلمانی بیلد آم زونتاگ گفت: ما باید خود را برای این واقعیت آماده کنیم که ممکن است جنگ سال‌ها طول بکشد. ما نباید در حمایت از اوکراین حتی اگر هزینه آن بالا باشد تردید کنیم.
وی افزود: این حمایت به ارتش و در زمینه نظامی محدود نمی‌شود، بلکه فراتر از آن و شامل حمایت از قیمت انرژی و مواد غذایی می‌شود.
استولتنبرگ افزود: عرضه جدیدترین تسلیحات به نیروهای اوکراینی شانس آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.
قرار است سران ناتو در نشستی که اواخر ماه جاری در مادرید برگزار می‌شود درباره ارسال بسته کمکی به اوکراین تصمیم‌گیری کنند. استولتنبرگ پیش از این گفته بود انتظار می‌رود نشست سران ناتو در مادرید بسته کمکی به اوکراین را تصویب کند که به این کشور کمک می‌کند تا به تجهیزات استاندارد ناتو مجهز شود.

انگلیس

همزمان بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، از متحدان غربی خواست تا برای جنگ طولانی در اوکراین آماده شوند. جانسون در این اظهارات که در بازگشت از یک سفر اعلام نشده از کی‌یف، ایراد شد، به متحدان غربی خود گفت: "برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده شوید".
نخست‌وزیر انگلیس با هشدار درباره اینکه ممکن است درگیری اوکراین طولانی شود، از کشورهای غربی خواست تا حمایت از کی‌یف را افزایش دهند. وی هشدار داد که اوکراین نباید به پذیرش "صلح بد" تشویق شود، زیرا این صرفا به معنای مقدمه‌ای برای حمله جدید روسیه است.
نخست وزیر انگلیس گفت که غرب باید به حمایت از اوکراینی‌ها ادامه دهد، زیرا آنها دنبال بازپس گیری مناطق تحت کنترل روسیه هستند و این نشان می دهد که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه موفق به پیروزی شود، "فاجعه" خواهد بود. 
به گفته جانسون، حمله ولادیمیر پوتین "وارد فاز جدیدی می‌شود" و اگر پیشروی روس‌ها موفقیت‌آمیز باشد، "کار او صرفا در تکه‌تکه کردن اوکراین متوقف نخواهد شد."
او در این مطلب برای روزنامه ساندی تایمز همچنین از یک طرح چهار بندی درباره اینکه چگونه انگلیس و متحدانش می‌توانند به بهترین شکل از اوکراین حمایت کنند، نوشت.
جانسون گفت: می‌ترسم که ما باید خودمان را برای یک جنگ طولانی آماده کنیم، زیرا پوتین به یک کمپین فرسایشی متوسل می‌شود و تلاش می‌کند با وحشیگری محض اوکراین را نابود کند. بریتانیا و دوستان ما باید با اطمینان یافتن از اینکه اوکراین استقامت استراتژیک برای بقا و در نهایت پیروز شدن دارد، پاسخ دهند. همه چیز به این بستگی دارد که آیا اوکراین می‌تواند سریعتر از روسیه توانایی‌اش برای دفاع از خاک خود را تقویت کند یا خیر. وظیفه ما این است که زمان را به نفع اوکراین کنیم.
او با نگاهی فراتر از این حمله، هشدار داد که اگر روسیه در گرفتن اراضی اوکراین موفق عمل کند، "هیچ ملتی در هیچ کجا امن نخواهد بود" زیرا "هر دیکتاتوری جرأت می‌کند تا جاه‌طلبی‌های خود را با زور دنبال کند."
برای جلوگیری از این اتفاق، گام اول طرح نخست‌وزیر انگلیس این است که اطمینان حاصل شود که اوکراین "اسلحه، تجهیزات، مهمات و آموزش را با سرعت بیشتری نسبت به مهاجم دریافت می‌کند." او گفت که لندن قصد دارد با متحدانش در آموزش حداکثر ۱۰ هزار سرباز در هر ۱۲۰ روز برای حمایت از اوکراین همکاری کند.
بوریس جانسون مرحله دوم را ارائه "کمک‌های مالی و فنی مستمر" به این کشور تحت محاصره توصیف می‌کند تا بتواند زیرساخت‌ها و نهادهای خود را حفظ کند. گام سوم توسعه مسیرهای زمینی جایگزین برای غلبه بر محاصره روسیه در بنادر از جمله در شهر اودسا در جنوب اوکراین است.
نخست‌وزیر انگلیس گفت ۲۵ میلیون تُن ذرت و گندم توسط روسیه به "گروگان" گرفته شده است و چهارمین گام این طرح آزادسازی این ذخایر است. به گفته او، این امر می‌تواند با حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای مذاکره درباره کریدور صادراتی از طریق دریا محقق شود.
نخست‌وزیر انگلیس همچنین گفت که اوکراین باید میزبان بعدی مسابقه آواز یوروویژن شود، با وجود اینکه سازمان‌دهندگان برای انتقال آن به انگلیس به دلیل نگرانی‌های امنیتی در بحبوجه جنگ تلاش می‌کنند. به گفته جانسون، اوکراین که امسال در رقابت خوانندگی پاپ برنده شد، شایسته است که میزبان این رقابت باشد. او گفت اطمینان دارد که انجام این کار در ۲۰۲۳ شدنی است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین