کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هواشناسی ایران

باران و وزش باد شدید ۴ روزه در ۹ استان/ هشدار وقوع طوفان در برخی مناطق

تسنیم , 29 خرداد 1401 ساعت 9:26

حزب الله:
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا چهارشنبه نسبت به وقوع طوفان شن در برخی استان‌های شرق کشور هشدار صادر کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در دامنه‌های شمالی البرز در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر روی می‌دهد.
فردا در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و استان خراسان رضوی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.
سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران و ارتفاعات جنوب سیستان  و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رگبار موقتی انتظار می‌رود.
چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی و در مناطقی از غرب کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک روی می‌دهد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در نوار شرقی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک استمرار خواهد داشت و فردا این وضعیت برای نیمه شرقی تداوم دارد.
روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر افزایش یافته و احتمال خیزش گردوخاک در این استان‌ها دور از انتظار نیست. همچنین در این مدت افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روی می‌دهد.
*توصیف سامانه: تداوم گرادیان فشاری و حاکمیت بادهای 120 روزه
زمان شروع: یکشنبه 1401/03/29
زمان پایان: دوشنبه 1401/03/30
نوع مخاطره: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، در نواحی مستعد طوفان گردوخاک و احتمالا طوفان شن
منطقه اثر:
یکشنبه 1401/03/29: شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان.
دوشنبه 1401/03/30: جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.
اثر مخاطره: اختلال در تردد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل ریلی و هوایی.
توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک، اجتناب از فعالیت‌های کویرنوردی.


کد مطلب: 284903

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/284903/باران-وزش-باد-شدید-۴-روزه-۹-استان-هشدار-وقوع-طوفان-برخی-مناطق

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com