کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین جام جهانی ۴۸ تیمی چگونه است؟

ایسنا , 28 خرداد 1401 ساعت 13:47

حزب الله:

جام جهانی دوره بعد با حضور ۴۸ تیم برگزار می‌شود و دیگر صعود از گروه کار دشواری برای تیم‌ها نخواهد بود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، جام جهانی ۲۰۲۶ اولین تورنمنت با حضور ۴۸ تیم در ۱۶ گروه سه تیمی خواهد بود. ورزشگاه‌های محل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۶ روز پنجشنبه اعلام شد.
۴۸ تیم
این اولین جام جهانی خواهد بود که با حضور ۴۸ تیم برگزار می شود. ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک همگی به طور خودکار به عنوان کشورهای میزبان جواز حضور در مسابقات را خواهند داشت. ۱۱ شهر ایالات متحده که میزبان هستند عبارتند از: آتلانتا، بوستون، دالاس، هیوستون، کانزاس سیتی، لس آنجلس، میامی، نیویورک، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو و سیاتل.
شهرهای مکزیکو سیتی و گوادالاخارا قرار است برای سومین بار  بعد از سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ میزبان جام جهانی باشند. همچنین مونتری نیز برای دومین بار میزبان جام جهانی انتخاب شد. در کانادا، تورنتو و ونکوور میزبان بازی های جام جهانی ۲۰۲۶ هستند.

فرمت جدید جام جهانی ۲۰۲۶

هر تیم دو بازی مرحله گروهی انجام خواهد داد و در نهایت تیم های اول و دوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد. در قالب جدید، تعداد کل مسابقات جام جهانی از ۶۴ بازی به ۸۰ مسابقه در سال ۲۰۲۶ افزایش خواهد یافت.

جام جهانی ۲۰۲۲

اعلام شهرهای میزبان بسیاری را به فکر جام جهانی بعدی خواهد انداخت اما فعلاً بیشتر نگاه ها به جام جهانی زمستانی قطر خواهد بود. در قالب فعلی ۳۲ تیم در هشت گروه چهار تیمی حضور دارند. دو تیم برتر هر گروه به دور حذفی راه خواهند یافت. جام جهانی ۲۰۲۲ در تاریخ ۳۰ آبان شروع می شود.
گروه یک: قطر (میزبان)، هلند، سنگال و اکوادور
گروه دو: انگلیس، آمریکا، ایران، ولز
گروه سه: آرژانتین، مکزیک، لهستان و عربستان
گروه چهار: فرانسه (قهرمان دوره قبل)، دانمارک، تونس و استرالیا
گروه پنج: اسپانیا، آلمان، ژاپن و کاستاریکا
گروه شش: بلژیک، کرواسی، مغرب و کانادا
گروه هفت: برزیل، سوئیس، صربستان، کامرون
گروه هشت: پرتغال، اروگوئه، کره جنوبی و غنا
از هر گروه دو تیم به دور حذفی صعود می‌کنند.
 این اولین بار است که جام جهانی به میزبانی یک کشور عربی برگزار می‌شود و دومین بار پس از سال ۲۰۲۲ (کره جنوبی/ ژاپن) یک کشور آسیایی میزبان می‌شود. جام جهانی از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 284876

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/284876/اولین-جام-جهانی-۴۸-تیمی-چگونه

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com