تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
plusresetminus
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت حزب الله:کودک وظیفه دارد خدمات را از بدو تولد تا شش سالگی ارائه کند، گفت: طی سه سال اول قصد داریم تربیت در خانواده‌ها صورت گیرد و برای سه سال دوم به‌تدریج و در شیب ملایمی، بچه‌ها برای ورود به دبستان آماده شوند.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۸۷۱
آموزش‌های پیش از دبستان از بدو تولد تا ۶ سالگی/ پیش دبستانی، مقطعی رسمی و غیر اجباری است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مجتبی همتی‌فر با اشاره به مصوبه سال ۹۰، پیش دبستانی را مقطعی رسمی و غیر اجباری خواند و افزود: این دوره برای کودکان توصیه می‌شود و دولت موظف است این دوره‌ها را برای عشایر و روستایی‌های دو زبانه رایگان ارائه کند.

وی افزود: پیش‌تر با وجود فضا و نیروی انسانی کافی، دوره پیش دبستانی به صورت دولتی ارائه می‌شد. بعد از اجرای نظام جدید یک پایه به ابتدایی اضافه شد و فضای مدارس با ضریب پنج کلاس، پایه ششم را نیز پوشش می‌دادند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه در آن زمان ابلاغ شد که اگر مدرسه دولتی فضا دارد، می‌تواند پیش‌دبستانی را ارائه کند و لذا همه این مراکز به صورت غیر دولتی دایر شدند، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرهای بزرگ پیش‌دبستانی دولتی وجود ندارد؛ مگر چند مدرسه که فضایی مازاد دارند.

همتی فر ادامه داد: تفاوت این مراکز با مراکز غیر دولتی، هزینه‌های پایین تر آنهاست.

وی با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وظیفه دارد خدمات را از بدو تولد تا شش سالگی ارائه کند عنوان کرد: طی سه سال اول قصد داریم تربیت در خانواده‌ها صورت گیرد و برای سه سال دوم به‌تدریج و در شیب ملایمی، بچه‌ها برای ورود به دبستان آماده شوند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در یک مصاحبه‌ رادیویی افزود: البته مابه‌ازای مالی این طرح دیده نشده است. حدود چهار میلیون کودک سه تا شش ساله داریم که معدل بودجه‌ای آن هنوز در باور مسئولان قرار نگرفته است.
وی با اعلام اینکه ظرفیت پیشینِ پیش‌دبستانی دولتی در اختیار پایه ششم ابتدایی قرار گرفته است، گفت: عملا نیروی مازادی هم نداریم و برای کلاس‌های عادی نیز با کمبود نیرو رو به رو هستیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین