تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
plusresetminus
حزب الله: رئیس جمهور ترکیه با ارائه جزئیاتی از سفر هفته آینده ولیعهد سعودی به آنکارا، تاکید کرد که این سفر فرصتی را برای تقویت روابط با ریاض فراهم خواهد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۸۶۷
اردوغان: سفر بن‌سلمان فرصتی برای تقویت روابط با ریاض است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، طبق بیانیه دفتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، او پس از برپایی نماز جمعه در مسجد امام علی (ع) شهر استانبول در جمع خبرنگاران درباره سفر هفته آینده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به آنکارا تاکید کرد: ان‌شاءالله این سفر فرصتی را برای بررسی راه‌های ارتقای روابط دو کشورتا سطوح بالاتر در مرحله آتی فراهم خواهد کرد.
اردوغان اظهار کرد: روز چهارشنبه در دفتر ریاست جمهوری در آنکارا میزبان ولیعهد سعودی خواهم بود و دیدار دو جانبه‌ای با او خواهم داشت، همچنین هیات‌های دو کشور نیز دیداری با یکدیگر خواهند داشت.
رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه هیات‌ها وارد ترکیه شده‌اند، گفت: شخص ولیعهد روز چهارشنبه به آنکارا خواهد آمد، این یک سفر رسمی است و ما استقبال رسمی از آن خواهیم داشت.
ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اظهار کرد، قرار بود بن سلمان ۲۵ مه گذشته به ترکیه سفر کند اما این سفر به دلیل بیماری سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به تاخیر افتاد.
اردوغان اواخر آوریل گذشته سفر رسمی و دو روزه‌ای به عربستان داشت و در آنجا اعلام کرد که کشورش اختلافات خود با ریاض را کنار گذاشت.
روابط ریاض و آنکارا در پی ترور جمال خاشقجی، خبرنگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول در سال ۲۰۱۸ دچار تنش شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین