تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری کرج گفت: استقرار قابلیت مدیریت و راهبری معماری سازمانی در شهرداری کرج ما را در تعریف پروژه‌هایی که اهداف مدیریتی را محقق می‌کند، یاری خواهد رساند.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۸۵۸
ضرورت پرداختن به معماری سازمانی به عنوان ابزار مدیریت تغییر در شهرداری کرج
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حمید قاسمی با اشاره به اینکه شهرداری کرج در سال‌های اخیر به علت روند رو به رشد ماموریت‌ها، کارکردها و خدمات به سازمان بزرگی تبدیل شده است، گفت:  با توجه به این حجم از تغییرات، ساختار و رویه‌های موجود پاسخگوی مدیریت این سطح از پیچیدگی و مناسبات متاثر از آن نیست.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه ایداه‌آل خدمت رسانی و مدیریت شهری، ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان نیازمند اجرای مدل‌ها و الگوهای جدید راهبری با رویکرد کار بنیادی سازمانی هستیم.
قاسمی با اذعان به این نکته که کارآمدی یک سیستم در ارتباط منطقی اجزای آن با یکدیگر و با کلیت سیستم تعریف می‌شود، عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد این امر هستیم که یکپارچگی و ارتباط منطقی سیستمی در شهرداری کرج دچار اختلال شده و این اختلال از یک منظر آسیب شناسانه نشان از ابتلای سازمان به آشفتگی سیستمی می باشد.
ایجاد ظرفیت‌های درون سازمانی جهت بالابردن قابلیت مدیریت امری ضروری است
مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری، عواملی نظیر تعارضات نقش، کارکرد، ماموریت و موازی کاری را نتیجه این بی نظمی دانست و یادآور شد: تاکید و توجه بیش از اندازه به بخش‌های عملیاتی شهرداری به عنوان ابزاری برای کسب درآمد و عدم توجه کافی به ایجاد ظرفیت‌های درون سازمانی جهت بالابردن قابلیت مدیریت و راهبری سبب بی‌توجهی به ضرورت مدیریت پیچیدگی در سازمان گردیده است. 
قاسمی اظهارداشت: معماری سازمانی این امکان را برای سیستم فراهم می‌کند که پیچیدگی‌ها و ارتباط بین اجزای مختلف سازمان مدیریت شوند و تغییرات متاثر از نیاز شرایط روز نیز ایجاد گردد.
وی این پروژه را یک فرآیند مشارکتی دانست و افزود: برای  هم‌راستا نمودن هر آن چه به عنوان موجودیت‌های سازمانی وجود دارد، این پروژه کمک شایانی را به مجموعه مدیریت‌شهری می‌کند.
این مسئول ادامه داد: استقرار قابلیت مدیریت و راهبری معماری سازمانی در شهرداری کرج ما را در تعریف پروژه‌هایی که اهداف مدیریتی را محقق می‌کند، یاری خواهد رساند. در این راستا پروژه‌هایی نظیر بهبود فرآیندها، اصلاح ساختار و ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی و سامانه‌ای که در ارتباط با پروژه معماری سازمانی بازتعریف می شوند، چارچوبی منسجم و هوشمندد پیدا خواهند کرد.
وی در پایان تاکید کرد: افزایش بهره‌وری سازمانی و بهبود خدمت رسانی به شهروندان در ارتباط مستقیم با بهبود روش‌ها، فرآیندها و مجموعه شهرداری است و  در این زمینه دفتر نوسازی و تحول اداری با استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان جهت تحقق و پیاده سازی هر چه بهتر این قابلیت در شهرداری کرج تلاش می‌کند.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین