تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
plusresetminus
حزب الله:به گفته رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، «پیش‌دبستانی دولتی در شهرها وجود ندارد» از سوی دیگر خانواده‌ها از شهریه ۳ تا ۲۰ میلیونی و حتی بیشتر برای دوره پیش‌دبستانی می‌گویند.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۸۵۵
ثبت‌نام در پیش‌دبستانی؛ از ۳ تا ۲۰ میلیون تومان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در کنار بخشی از خانواده‌ها که این روزها درگیر ثبت‌نام پایه اول دبستان و دوره ابتدایی هستند، خانواده‌هایی هم هستند که ثبت‌نام فرزندشان در دوره پیش‌دبستانی به دغدغه آنها تبدیل شده است حتی در برخی مواقع شهریه‌های درخواستی از خانواده‌ها عاملی می‌شود برای انصراف از ثبت‌نام کودک در دوره پیش‌دبستانی.
 
ثبت‌نام در دوره پیش‌دبستانی حداقل 3 میلیون تومان هزینه برای خانواده‌ها رقم می‌زند و در مدارس غیردولتی هزینه‌ 21 میلیون، 18 میلیون، 16.5 میلیون و 6.5 میلیون تومان هم دریافت می‌شود.
 
کمترین هزینه دوره پیش‌دبستانی (3 میلیون تومان) مربوط به پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی است.
 
با توجه به تورم اقتصادی شدید و از سوی دیگر شهریه بالا، برخی خانواده از ثبت‌نام فرزند خود در دوره پیش‌دبستانی منصرف می‌شوند.
 
پیش‌دبستانی رایگان در مناطق روستایی و دو زبانه
 
مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره غیردولتی بودن دوره پیش‌دبستانی گفت: بر اساس مصوبه سال 90 دوره پیش‌دبستانی یک تا دو ساله بوده، اما الزامی نیست البته دولت موظف است در مناطق عشایری، دو زبانه و روستایی خدمات دوره پیش‌دبستانی را رایگان ارائه دهد.
 
وی افزود: بعد از اجرای نظام آموزشی 6.3.3، مدارس باید پایه ششم ابتدایی را هم پوشش می‌دادند و اگر فضا داشتند پیش‌دبستانی را در مدرسه دولتی ارائه می‌کردند که در بیشتر موارد فضای کافی وجود نداشت بنابراین مراکز پیش‌دبستانی غیردولتی شد.
 
پیش‌دبستانی دولتی در شهرها وجود ندارد
 
همتی‌فر گفت: در شهرهای بزرگ پیش‌دبستانی دولتی نداریم مگر اینکه برخی مدارس ابتدایی که تعدادشان زیاد نیست، فضای مازاد داشته باشند و از طریق مزایده این فضای مازاد را در اختیار مربیان بخش غیردولتی قرار دهند یعنی افرادی که پیش‌دبستانی غیردولتی تاسیس کرده‌اند از مکان مدرسه دولتی استفاده می‌کنند، در چنین شرایطی هزینه مکان و هزینه تمام شده کاهش می‌یابد و شهریه کمتری دریافت می‌کنند.
 
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بیان کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از سال 99 شکل گرفت و وظیفه‌اش سازماندهی خدمات تعلیم و تربیت کودک از تولد تا 6 سالگی است. تاکید اساسنامه سازمان این است، کودک سه سال نخست زندگی در جمع خانواده تربیت شود.
 
همتی‌فر گفت: برای سه سال دوم،کودک باید به تدریج برای ورود به دبستان آماده شود اما برای این موضوع بودجه پیش‌بینی نشده است. در حال حاضر 4 میلیون کودک 3 تا 6 ساله داریم و برای هر دوره پیش‌دبستانی حدود 1 تا 1.5 میلیون نفر مشمول هستند؛ هم‌اکنون در کشور پیش‌دبستانی به لحاظ تربیتی مهم است اما با مدیریت بخش غیردولتی.
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین