تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
plusresetminus
نقاشی پرتره «لوسین فروید» اثر «فرانسیس بیکن» پس از چندین سال نگهداری خصوصی به حراج گذاشته می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۸۲۹
نقاشی «فرانسیس بیکن» از «فروید» چوب حراج می‌خورد
پرتره «فرانسیس بیکن» از دوستش «لوسین فروید» که از زمان اولین نمایش آن در ۵۷ سال پیش در انظار عمومی دیده نشده بود، قرار است با قیمت تخمینی بیش از ۳۵ میلیون پوند به حراج گذاشته شود.
حراجی ساتبیز اعلام کرد که این اثر نقاشی با ارزش‌ترین اثر معاصر تقریباً یک دهه اخیر در لندن است.
پرتره «لوسین فروید» در سال ۱۹۶۴ نقاشی شد و فروید را در حالی نشان می‌دهد که سینه‌اش برهنه و با چهره‌ای هیولایی و درهم ریخته، با دست‌های کشیده و مشت‌های گره کرده روی یک نیمکت سخت نشسته است.
این اثر بر اساس یک عکس سیاه و سفید است که توسط دوست مشترک دو هنرمند یعنی «جان دیکین» گرفته شده است و به دوستی و رقابتی اشاره می‌کند که فوق العاده شدید اما در نهایت بسیار تلخ بود.
نقاشی «فرانسیس بیکن» از «فروید» چوب حراج می‌خورد
این نقاشی تابلوی میانی یک نقاشی  سه‌لَت بود که در سال ۱۹۶۵ در یک نمایشگاه سیار در هامبورگ، استکهلم و دوبلین به نمایش گذاشته شد. با رضایت «فرانسیس بیکن» این نقاشی سه‌ بخشی از هم جدا شد و تابلوی سمت چپ اکنون در یک مجموعه خصوصی و تابلوی سمت راست در موزه‌ای در اورشلیم نگهداری می‌شود.
«بیکن» و «فروید» در سال ۱۹۴۴ از طریق یک نقاش به نام «گراهام ساترلند» با هم آشنا و بلافاصله با هم دوست شدند و در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ ملادی تقریباً هر روز همدیگر را در استودیوهای یکدیگر و یا  در رستوران‌های مشهور منطقه سو در لندن ملاقات می‌کردند.
«لوسین فروید» در سال ۱۹۵۱ اولین مدل پرتره قابل شناسایی «بیکن» از یک فرد بود و در ادامه «بیکن» بیشتر از هر شخص دیگری به نقاشی از «فروید» ادامه داد اما در دهه ۸۰ آنها به دلیل دعواهای کوچک و حسادت ها از هم دور شدند و «فروید» به وضوح از «بیکن» خسته شده بود.
نقاشی «فرانسیس بیکن» از «فروید» چوب حراج می‌خورد
فرانسیس بیکن و لوسین فروید
«بلا» دختر «لوسین فروید» درباره دوستی که تبدیل به دشمنی شد، می‌گوید: «وقتی در اواخر دهه ۷۰ میلادی وقت بیشتری با پدرم می‌گذراندم از او پرسیدم که چرا با فرانسیس اختلاف پیدا کرد، گفت چون کارش از بین رفت. اما من مطمئن هستم که چیزی بیشتر از این بود».
پرتره «فرانسیس بیکن» از «لوسین فروید» به مدت ۴۰ سال در یک مجموعه خصوصی نگهدای می‌شد و قرار است از ۲۳ تا ۲۹ ژوئن در گالری‌های ساتبی در لندن به نمایش گذاشته شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین