کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آذری: بحث اشتغال و چابک سازی دولت باید در اولویت برنامه های وزیر آتی کار باشد

ایسنا , 28 خرداد 1401 ساعت 10:56

حزب الله:
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث اشتغال و چابک سازی دولت از مهم ترین اولویت هایی است که باید در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال شود و وزیر پیشنهادی باید این توانمندی را داشته باشد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی آذری با اشاره به ویژگی هایی که گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید دارا باشد، بیان کرد:  اینکه وزیر کار استعفا داد و رئیس جمهور نیز با آن موافقت کرد نشان می دهد که رییس جمهور در حوزه کار کردن برای مردم با کسی تعارف ندارد. فرد جدیدی که به مجلس معرفی می شود با حساسیت خاصی که پیش آمده مورد سنجش قرار خواهد گرفت. چه آقای زاهدی وفا و چه فرد دیگر درابتدا باید توانایی خودش را برآورد کند. مجلس در حوزه خدمت وزرا به مردم با کسی تعارف ندارد.
وی در ادامه اظهار کرد: ما انتظار داریم فردی توانمند برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شود. دادن برنامه برای هر فردی امکان پذیر است اما خود فرد باید بسنجد که این توانایی را دارا است یا خیر. بنده در خصوص توانایی آقای زاهدی وفا برای تصدی این وزارتخانه تاکنون بررسی دقیقی انجام ندادم اما رزومه ایشان نیز مشخص است. مجلس حساسیت ویژه ای در این حوزه دارد تا یک گزینه توانمند برای این وزارتخانه انتخاب شود.
نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمان برای ما خیلی مهم است. اگر آقای زاهدی وفا توانمندی لازم را داشته مجلس به آن رای اعتماد خواهد داد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از پایه های رشد و توسعه کشور محسوب می شود. بنده فکر می کنم امروز بحث اشتغال و توسعه کشور و چابک  سازی دولت از مهم ترین اولویت هایی است که باید با اولویت در این وزارتخانه دنبال شود و وزیر پیشنهادی باید این توانمندی را داشته باشد.
وی در ادامه تاکید کرد: کشور ما حدود ۱۰ میلیون کارمند دارد در حالی که کشور چین با جمعیت میلیاردی این میزان کارمند دارد. ما هم در حوزه صنعت و تولید دچار مشکل هستیم و هم در حوزه پرداختی ها با مشکل مواجه هستیم. باید وزارت کار بخش خصوصی را فعال کند. بخشی از بدنه دولت باید جدا شده و به دست بخش خصوصی سپرده شود. آنگاه می توانیم از درآمدها کشور در مسیر توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.


کد مطلب: 284825

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/284825/آذری-بحث-اشتغال-چابک-سازی-دولت-باید-اولویت-برنامه-های-وزیر-آتی-کار-باشد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com