تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: اگر حفاظت و صیانت از تولید را در برابر رضایت مندی عمومی ذبح کنیم عملا هر دو مقصود حاصل نخواهد شد چراکه هم بخش تولید ضرر خواهد کرد و هم مردم در نهایت رضایت نخواهند داشت.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۸۲۴
زنگنه: نباید صیانت از تولید را برای رضایت عمومی ذبح کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن زنگنه با اشاره به سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت برای مدیریت خاموشی ها در فصل تابستان، بیان کرد: اولویت دادن به قطع برق صنایع برخلاف اسناد ابلاغی، برخلاف قانون اجرای اصل۴۴ و برخلاف قوانین بالا دستی است، ما بارها به دولت این موضع را متذکر شده ایم اما متاسفانه دولت ها عموما این موضوع را رعایت نکرده و در قطع برق برای مدیریت خاموشی ها اولویت را به صنایع می دهند و امسال نیز این موضوع تکرار شده است.

ضرر قطع برق صنایع به مراتب بیشتر از خاموشی در بخش خانگی است

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در ادامه اظهار کرد: ضرر این سیاست به مراتب بیش از قطع برق منازل است. ما معتقد نیستیم که برق صنایع نباید اصلا قطع شود بلکه قانون تصریح کرده که در قطعی ها نباید صنایع در اولویت باشند. اما اکنون اولویت اول خاموشی ها صنایع در نظر گرفته شده است. این بسیار ضربه سنگینی به صنعت وارد کرده و سبب می شود تا تورم در حوزه تولید به شدت افزایش یابد.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی که هزینه تولید افزایش یابد، نتیجه آن تورم در حوزه تقاضا می شود. ما در سال های گذشته در مقطعی گرانی سیمان و فولاد را به دلیل تعطیلی کارخانه ها تجربه کردیم. دولت باید در این زمینه تدبیری داشته باشد چراکه خساراتی که به حوزه تولید وارد می شود، جبران ناپذیر است. باید گفت و گوی بخش خصوصی، اتاق اصناف و اتاق های بخش کشاورزی با دولت افزایش پیدا کند.
زنگنه در پایان تاکید کرد: اگر از تولید حمایت شود شاهد اشتغال زایی، حفظ ارزش پول ملی، افزایش صادرات و عرضه کالاها نیز خواهیم بود. زمانی که حفاظت و صیانت از تولید را در برابر رضایت مندی عمومی ذبح می کنیم عملا هر دو مقصود حاصل نخواهد شد هم بخش تولید ضرر خواهد کرد و هم مردم در نهایت رضایت نخواهند داشت. بنده معتقدم دولت باید توجه بیشتری به سیاست های ابلاغی رهبری داشته باشد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین