کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شولتس: مذاکره با پوتین "ضروری" است

ایسنا , 28 خرداد 1401 ساعت 10:52

صدراعظم آلمان با تاکید بر این که مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "ضروری" است متعهد شد به حفظ تماس‌ها با مسکو ادامه خواهد داد.


خبرگزاری آلمان به نقل از اولاف شولتس، صدراعظم المان گزارش داد: صحبت با پوتین کاملاً ضروری است. من و رئیس جمهور فرانسه (امانوئل ماکرون) به این کار ادامه خواهیم داد.
شولتس گفت، روسیه باید از طرح خود برای «تسخیر بخشی از اوکراین از طریق خشونت» و «مفهوم امپریالیستی تغییر مرزهای کشورها» دست بردارد. این یک توهم است و من این را به پوتین منتقل کردم.
رهبر آلمان گفت: «برای مثال، تحریم‌ها علیه روسیه تا زمانی که این کشور به توافقی عادلانه با اوکراین نرسد، پابرجا خواهد ماند. هیچکس نمی‌تواند شرایط صلح را به اوکراین دیکته کند. شرایط صلح توسط مردم، پارلمان و رئیس جمهور اوکراین تعیین خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد که آلمان به اوکراین قول استفاده از هویتزر و سایر تسلیحات را داده است.
صدر اعظم آلمان بدون اشاره به تاریخ مشخصی افزود: «در زمان مناسب این سلاح‌ها خواهد رسید».
صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه به همراه رهبران فرانسه، ایتالیا و رومانی از کی‌یف بازدید و با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.
این اظهارات شولتش درحالی ایراد شده که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پس از سفر رهبران اروپا به کی‌یف در کنفرانسی خبری گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هنوز هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با اولاف شولتس و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا ندارد.
وی اما تاکید کرد، رئیس جمهور فرانسه یکی از طرفداران صحبت درباره اختلافات و حل مسائل از طریق گفت‌وگو است و مسکو برای این رویکرد ارزش و احترام قائل است.


کد مطلب: 284821

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/284821/شولتس-مذاکره-پوتین-ضروری

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com