تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
plusresetminus
مربی پیشین سپاهان می‌گوید مربیانی مثل فیلیکس ماگات بیش‌تر می‌توانند به فوتبال ایران کمک کنند.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۸۱۸
حضور نویدکیا در سپاهان مهره‌سوزی بود/ ماگات یک سطح بالاتر از مورایس است
مجتبی توتونی درباره جدایی نویدکیا از سپاهان اظهار کرد: همه می‌دانند که جایگاه محرم نویدکیا کجاست. او یک اسطوره برای تماشاگران سپاهان است. نویدکیا را بدون تجربه سرمربی سپاهان کردند و این کار اصولی نبود. این کار به نظر من باعث سوزاندن مهره بزرگی شد. اشتباه دیگر این بود که نویدکیا مربیان قوی در کنار خود قرار نداد تا در مواقع مشکلات با او هم فکری کنند. متاسفانه مربیان سپاهان نتوانستند به نویدکیا کمک کنند. بیش‌ترین لطمه از این نقطه بود.
او درباره گزینه جایگزینی نویدکیا گفت: گزینه داخلی یک ویژگی و گزینه خارجی یک ویژگی را دارد. داخلی‌ها با آداب و رسوم ما آشنا هستند و شرایط رفتاری ما را می‌شناسند. آن‌ها بهتر می‌توانند هماهنگ شوند. مشکل مربی خارجی تفاوت‌های فرهنگی و فکری است. خارجی‌ها با یک فرهنگ دیگر می‌آیند و وقتی با بازیکنان ما مواجه می‌شوند، چالش جدیدی برای‌شان به وجود می‌آید. موفقیت یک مربی خارجی زمان‌بر است و چند ماهی را باید به او فرصت دهیم.
این مدرس فوتبال با بیان این‌که مربی خارجی باید خیلی خودش را هماهنگ کند، گفت: این مساله راه موفقیت یک مربی خارجی است. البته مربی خارجی با کیفیت راهش را به خوبی پیدا می‌کند. نمی‌توانیم بگوییم یک مربی چون از اروپا یا آمریکای جنوبی می‌آید، خوب است. من دیده‌ام که مربی خارجی که به ایران آمده بود، بسیار از نظر فنی ضعیف عمل می‌کرد و باتوجه به وضعیت اقتصادی باید بیش‌تر حواس‌مان را جمع کنیم. با این حال مربی خارجی باکیفیت به فوتبال کشورمان کمک می‌کند.
او درباره ژوزه مورایس و فیلیکس ماگات، گزینه‌های احتمالی باشگاه سپاهان گفت: فیلیکس ماگات یک سطح بالاتر از مورایس است اما او چندین سال است که جایی مربی‌گری نکرده است. این یک چالش برای او بود و به نظر من کسانی مثل ماگات می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند. مورایس هم چند سال دستیار مورینیو بوده اما این دو گزینه با هم کاملا متفاوت هستند. مورایس سرمربی هم بوده اما به هر حال او را به عنوان دستیار مورینیو می‌شناسند.
توتونی در پایان اضافه کرد: مورایس باید به عنوان سرمربی کار کند که چالش متفاوتی نسبت به سمت دستیاری است. در تصمیم‌گیری‌ها، در چینش بازیکنان و انتخاب آن‌ها وارد چالش خواهد شد و یک سرمربی خوب نیاز دارد امتحان پس داده باشد. امیدواریم مورایس بتواند به فوتبال ما کمک کند و فقط به اسم یک مربی پرتغالی وارد فوتبال ما نشود چون صرفا اسم‌ها به فوتبال ما هیچ کمکی نمی‌کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین