تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
plusresetminus
حزب الله:قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ دلار و ۶۹ سنت معادل ۵.۵۸ درصد کاهش به ۱۱۳ دلار و ۱۲ سنت رسید.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۸۰۲
ریزش ۶ دلاری قیمت نفت از ترس رکود اقتصاد دنیا

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نگرانی در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا برای انرژی به‌خاطر بالا رفتن نرخ بهره در بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا، قیمت نفت را حدود 6 درصد در روز جمعه پایین آورد و به پایین‌ترین رقم طی 4 هفته گذشته رساند.
به‌علاوه، ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح از دسامبر 2002 رسیده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 6 دلار و 69 سنت معادل 5.58 درصد کاهش به 113 دلار و 12 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 8 دلار و 3 سنت معادل 6.83 درصد کاهش، 109 دلار و 56 سنت معامله می‌شود.
برخی تحلیلگران افزایش ارزش دلار آمریکا، تأکید روسیه بر افزایش صادرات نفت و بالا گرفتن ترس از رکود اقتصاد دنیا را دلیل کاهش قیمت نفت می‌دانند.
بانک‌های مرکزی سراسر دنیا که سیاست‌های پولی خود را طی همه‌گیری کرونا تسهیل کرده بودند تا از رکود اقتصاد جلوگیری شود، حالا برای مهار تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای در پیش گرفته‌اند.
فدرال‌رزرو آمریکا در این هفته بیشترین افزایش نرخ بهره را طی بیش‌از 25 سال گذشته اعمال کرد.


قیمت بنزین و دیزل هم در آمریکا 4 درصد به‌خاطر نگرانی از کاهش تقاضا پایین آمده‌است.
انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد قیمت دیزل در این کشور در روز جمعه به رکورد 5 دلار و 79 سنت در هر گالن و قیمت بنزین به رکورد 5 دلار و 1 سنت رسیده‌است.
شرکت‌های انرژی آمریکا در این هفته تنها 4 چاه نفتی اضافه کردند. جو بایدن از تولیدکنندگان به‌خاطر سود بردن از قیمت‌های بالا به‌جای تولید بیشتر انتقاد کرده بود.
باوجوداین‌که آمریکا بارها از عربستان درخواست افزایش تولید داشته، اما بایدن اعلام کرد در سفر خود به عربستان هیچ دیدار دوجانبه‌ای با بن‌سلمان، ولیعهد این کشور نخواهد داشت و ملاقات با او بخشی از یک اجلاس بین‌المللی خواهد بود.
دراین‌بین روسیه انتظار افزایش صادرات نفت خود را در سال جاری میلادی علی‌رغم تحریم‌های غربی دارد.
اتحادیه اروپا پیشنهاد داد اوکراین و مولداوی کاندیدای عضویت در بزرگ‌ترین بلوک تجاری دنیا شوند.
یک نفت‌کش تحت مالکیت شرکت انی ایتالیا به‌زودی ونزوئلا را با اولین محموله نفتی طی 2 سال گذشته به سمت اروپا ترک خواهد کرد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین