تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
plusresetminus
حزب الله:از سیزدهم خرداد تاکنون جمعی از مسلمانان جمهوری آذربایجان در اعتراض به اهانت به ساحت خداوند و ائمه معصومین(ع) در اعتصاب غذا به سر می برند.
۰
کد مطلب : ۲۸۴۷۹۸
آذربایجان را ققنوسی دیگر در راه است/ همه چیز از نارداران شروع می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله چند روزی است فعالان مسلمان جمهوری آذربایجان، در اعتراض به اهانت بازجویان سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان به ساحت خداوند و ائمه معصومین(ع)،  اعتصاب غذایی خود را شروع کرده اند.
مقامات وزارت کشور جمهوری آذربایجان با استناد به «لائیک» و «سکولار» بودن نظام سیاسی این کشور، اهانت ماموران بازداشتگاه در اهانت به مقدسات دینی را جرم ندانسته و تاکنون  از برخورد با عاملان اهانت خودداری کرده اند.

اعتصابی که از مقابله با یک تفکر نشات می‌گیرد

حکام کنونی جمهوری آذربایجان که تا پیش از اشغال و انضمام به شوروی، مناطقشان آران و شروان نام داشت و جزئی از خاک ایران محسوب می‌شد، پس از این واقعه (اشغال و انضمام به شوروی) و درپی آن، تاثیر پذیرفتن از ایدئولوژی کمونیستی شوروی رفته رفته به سمتی گرایش پیدا کردند که لائیسیته یعنی دخالت نکردن دین در امور حکومتی را سرمشق برخورد با مردم قرار دادند.
مردمی که تا پیش از این، احکام دینی در جای جای زندگی آنان لمس می‌شد حالا می‌بایست تحت اندیشه‌ای زندگی می‌کردند که مسجد شهرهایشان را  تبدیل به موزه اسکلت‌های تاریخی و انبار تجهیزات کشاورزی می‌کرد.
 
گوشه‌ای از  اعتراضات سال ۹۶ مردم جمهوری آذربایجان نسبت به سیاست‌های دولت این کشور 
این تفکر حتی پس از فروپاشی شوروی (۵ دی ۱۳۷۰) تاکنون نیز ادامه یافته؛ چراکه بسیاری از مقامات این کشور از افراد بازمانده دوره حکومت شوروی سابق بودند و خط و مشی بی‌دینی و قوم گرایی را در پیش گرفتند و با اعمال محدودیت‌هایی نظیر ممنوعیت پخش اذان از شبکه‌های تلویزیونی، ممنوعیت صدور اسناد اداری هویتی با عکس اسلامی بانوان، عدم تعطیلی مناسبت‌های مذهبی حتی تاسوعا و عاشورا راه مقابله با عقاید مردمی را برگزیدند که با نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت شیعه، دومین کشور شیعه نشین جهان پس از ایران از این حیث به شمار می‌رود.
خط مشی ای که البته اعتراضات جماعتی از مردم جمهوری آذربایجان را برای  مقابله با آن درپی داشته است.

فرزند آذربایجان؛ اعتصاب تا سر حد شهادت

حاج طالع باقرزاده فردی از همین جماعت است؛ نامی که در رسانه‌های داخلی بنا به دلایلی کم‌تر به آن پرداخته شده و کم‌تر سخنی از او به میان آوردند؛ کم‌کاری‌های رسانه‌ای که البته باعث شده باقرزاده و یارانش کماکان در زندان‌های جمهوری آذربایجان محبوس و از سیزدهم خرداد امسال در اعتصاب غذا تا سر حد شهادت باشند.
«حاج طالع» طی نامه ای خطاب به رئیس زندان «قوبستان» که در آن محبوس است، علت اعتصاب غذای خود را اعتراض به شکنجه جوانان دیندار عضو جنبش اتحاد مسلمانان و جسارت ماموران به ساحت مقدس خدای متعال عنوان کرده و نوشته «این اعمال، تحقیر ارزش های انسانی و بر علیه دین بوده و تاکید کرده تا مجازات ماموران شکنجه گر و جسارت کننده به ساحت باری تعالی به اعتصاب غذای خود تا شهادت ادامه خواهد داد.»
او که رهبر این جنبش نیز هست، این اعمال ماموران را خلاف تفکر دینی دانسته و موجب ناراحتی وجدان هر شخص باوجدان توصیف کرده است.
«اعتصاب تا شهادت» ؛ جمهوری آذربایجان / تایید شده
حاج طالع و یارانش از سیزدهم خرداد به این سو در اعتصاب غذایی به سر می‌برند
علاوه حاج طالع، دیگر یاران او مانند عباس حسین،  پولاد اصلانوف،  جبار جباراف، فرالدین زینالوف، سیف الدین شیروانوف، جهاد باباکیشیف، میریوسیف جواداف، فارز ممدوف، آواز حمزه اف، روزبکار الله وردی، مختار حسن اف نیز به که به دلیل اتهامات مشابهی که به آن اشاره می‌کنیم به این اعتصاب غذا پیوستند.

چرا اعتراض؟ چرا اعتصاب؟

وجود تبعیض دینی در جمهوری آذربایجان، تخریب مساجد، حبس فعالان دینی، ممنوعیتی که بر پرچم‌های سیاه حسینی (ع) اعمال شد، محدودسازی حجاب، اهانت‌ها به مقدسات اسلامی در رسانه ها، حمایت دولت جمهوری آذربایجان از جریانات انحرافی جنسی، بی عدالتی و ظلم و خودسری، فساد مالی و طایفه بازی‌ها و در یک کلام  نقض حقوق ملی و معنوی مردم جمهوری آذربایجان، در مقابل بی قانونی‌ها از دلایل طالع باقرزاده و یارانش برای اعتراض به وضعیت موجود بود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین