کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری از بزرگ ترین چالش های شهر کرج است

پایگاه خبری کرج امروز , 7 خرداد 1401 ساعت 15:34

حزب الله:
رئیس کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از بزرگ ترین چالش های شهر کرج، بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری می باشد که متأسفانه نه تنها در شهر کرج بلکه در سایر نقاط کشور نیز برنامه های باز آفرینی محلات فرسوده به طور کامل و اصولی اجرا نشده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حسین مهاجری در جلسه امروز کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر که با حضور اعضاء برگزار شد، به پیشنهادات این کمیسیون درخصوص طرح تفصیلی اشاره و اظهار کرد: بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری نیازمند آسیب شناسی و ارائه راهکارهای اجرائی با ترغیب و تشویق مالکان و سرمایه گذاران در اینگونه املاک است که در قالب بسته های تشویقی مانند افزایش طبقات پس از تصویب در مراجع مربوطه اجرا شود؛ در این راستا پیشنهاد افزایش طبقه تا شش طبقه به شرط تأمین پارکینگ و وجود معبر مناسب از پیشنهادات کمیسیون شهرسازی و معماری است.
وی افزود: کاربری های باغ شهری با هر گونه تراکمی، به جهت عرف موجود در ساخت و ساز و افزایش سطح اشغال تا۶۰ درصد مجاورین، پیشنهاد افزایش سطح اشغال برابر عرف معبر و منطقه در حین صدور پروانه با اخذ بهاء خدمات و سایر ضوابط، اقدام و در غیر اینصورت با استفاده از کلیه ظرفیت های حقوقی و قانونی به طور جدی از هر گونه افزایش سطح اشغال جلوگیری شود.
مهاجری بیان کرد: شهرداری مکلف به ارائه طرحی جهت رشد سرانه های ورزشی، خدماتی و رفاهی از طریق افزایش تراکم، طبقات و سطح اشغال برای احداث فضا های چند منظوره (ورزشی، خدماتی و رفاهی) در تعداد طبقات بالا جهت احداث استخر و شهربازی و... در سطح شهر با اخذ مجوزهای لازم در طرح تفصیلی است.
 وی یادآور شد: با توجه به کمبود سرانه خدماتی در محلات فرسوده شهر، معاونت معماری و شهرسازی در زمان تهیه طرح تفصیلی آتی، پیش بینی لازم برای افزایش کاربری های خدماتی و ارائه بسته های تشویقی صرفاً جهت اینگونه کاربری ها برای ترغیب سرمایه گذاران سطح شهر و اجرایی شدن آنها اقدام کند.


کد مطلب: 283089

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/283089/بافت-های-فرسوده-ناکار-آمد-شهری-بزرگ-ترین-چالش-شهر-کرج

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com