تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
plusresetminus
حزب الله: یک تابلو نقاشی اثر «تیشن» که حدود دو دهه گم شده بود در ایتالیا پیدا شد.
۰
کد مطلب : ۲۸۲۹۷۵
کشف پرتره گمشده پس از حدود ۲۰ سال
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پلیس ایتالیا از کشف پرتره‌ای خبر داد که توسط «تیشن» نقاش رنسانس خلق شده است و حدود ۲۰ سال گمشده بود.
این تابلو نقاشی قرن شانزدهمی که توسط پلیس «تورین» کشف شده است و با نام «پرتره مردی با کلاه بره» شناخته می‌شود، دو دهه پیش، از مکان نامشخصی ناپدید شده است. پس از اینکه این نقاشی در سال ۲۰۰۴ ناپدید شد، این فرضیه مطرح شد که این نقاشی به طور غیرقانونی به سوئیس منتقل شده است. 
این نقاش رنسانس در قرن شونزدهم به عنوان یکی از اعضای مکتب ونیزی فعالیت می‌کرد. او به عنوان نقاشی دربار به اشراف‌زادگان ایتالیایی و اعضای دودمان «هابسبورگ» خدمت می‌کرد.
به گفته مقام‌های ایتالیا، این تابلو نقاشی رنگ روغن که یک مرد ناشناس با ریش، لباس سنتی و کلاه مشکی را به تصویر می‌کشد، حدود ۷ میلیون دلار ارزش دارد. به این ترتیب این نقاشی یکی از ارزشمندترین آثار هنری این هنرمند محسوب می‌شود، چراکه گرانترین اثر فروخته‌شده «تیشن» نقاشی «مریم مقدس و کودک» است که در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۱۶.۹ میلیون دلار در حراجی ساتبیز فروخته شد.
پلیس ایتالیا مدتی دو شهروند سوئیسی را تحت پیگرد قرار داده بود و در نهایت رد این نقاشی را در کارگاه مرمت واقع در «آسته» پیدا کرد. دولت ایتالیا نقاشی «پرتره مردی با کلاه بره» را در مراسم رسمی که نوزدهم مه برگزار شد برای عموم مردن به نمایش گذاشت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین