تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
plusresetminus
حزب الله: «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در انتخابات پارلمانی این کشور که از صبح امروز آغاز شده است، شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۸۸۲
عون رأی خود را به صندوق انداخت/ صفی‌الدین: افراد صادق انتخاب شوند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بیست و چهارمین دور از انتخابات پارلمانی لبنان از صبح امروز یکشنبه در سراسر این کشور آغاز شد. برگزاری این انتخابات درحالی است که پیشتر زمزمه‌های فراوانی پیرامون تعویق زمان آن وجود داشت. برخی طرف‌های داخلی به ویژه جریان ۱۴ مارس که از وضعیت شکننده‌ای در عرصه سیاسی برخوردار هستند و پایگاه اجتماعی خود در ضعیف می‌بینند، طی ماه‌های گذشته از هیچ تلاشی برای تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی دریغ نکردند.
با این‌حال، پروژه ایجاد وقفه در برگزاری انتخابات پارلمانی با هدف ظهور و بروز خلأ سیاسی در لبنان با شکست مواجه شد. پیشتر وزارت کشور لبنان اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در ۳ مرحله برگزار می‌شود. تاکنون مراحل اول و دوم انتخابات پارلمانی طبق برنامه‌ریزی قبلی انجام شده است. مرحله اول این انتخابات روز جمعه در ۱۰ کشور عربستان، مصر، ایران، قطر، اردن، عمان، کویت، عراق، بحرین و سوریه برگزار شد.
مرحله دوم رأی‌گیری از لبنانی‌های ساکن خارجِ کشور در روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در ۴۸ کشور جهان با شرکت ۱۹۴ هزار و ۳۴۸ تبعه لبنانی برگزار شد. استرالیا، ترکیه، روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، مغرب و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که شاهد برگزاری دومین مرحله انتخابات پارلمانی لبنان بودند.
«میشل عون» هم رأی خود را به صندوق انداخت
آخرین خبرها از فرایند برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان حاکی از آن است که «میشل عون» رئیس جمهور این کشور دقایقی پیش رأی خود را به صندوق انداخت.  رئیس جمهور لبنان پس از شرکت در انتخابات و انداختن رأی خود به صندوق در حوزه انتخابی «حاره حریک» گفت: هیچ شهروندی نمی‌تواند در مورد یک موضوع اصلی و اساسی که همان انتخاب نظام حکومتی است، بی طرف بماند.
میشل عون در ادامه خطاب به مردم لبنان گفت: از شما می‌خواهم با حضور گسترده در انتخابات بین کسانی که واقعاً برای کشور کار کرده و کسانی که هیچ اقدامی انجام نداده‌اند، تفاوت قائل شوید.
وی تصریح کرد: حضور در انتخابات وظیفه همه شهروندان است و این فرصت هر چهار سال یک بار فراهم می‌شود و امیدوارم همه این وظیفه را ادا کنند. پایگاه النشره هم از حضور «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی در حوزه انتخابی «البترون» و انداختن رأی خود به صندوق خبر داد.
شیخ احمد قبلان: در مسیر مقاومت و دفاع از لبنان ثابت قدم هستیم
شیخ «احمد قبلان» مفتی سرشناس لبنانی پس از شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور و انداختن رأی خود به صندوق در حوزه «میس الجبل» استان نبطیه گفت: در مسیر مقاومت، استقامت و دفاع از کشور، ثابت قدم و استوار هستیم. وی افزود: امروز یک روز تاریخی و تعیین کننده است و امکان ندارد ما سست و بی تفاوت باشیم.
به گزارش العهد، «بسام مولوی» وزیر کشور لبنان هم با حضور در یکی از حوزه‌های انتخابی طرابلس رأی خود را به صندوق انداخت و سپس در سخنانی گفت: تنها راه بازگرداندن لبنان به مسیر صحیح، شرکت گسترده در انتخابات امروز است. از همه مردم لبنان و اهالی طرابلس درخواست می‌کنم که افراد اصلح را انتخاب کنند چرا که آنها می‌توانند خیر و خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورند.
وی افزود: مشکلات اداری انتخابات تا کنون اندک بوده و اوضاع امنیتی بسیار مطلوب است. ۸۰ هزار نیروی نظامی و امنیتی مأموریت تأمین امنیت حوزه‌های انتخابیه در سراسر لبنان را به عهده دارند. پایگاه خبری «النشره» هم از حضور «حسان دیاب» و «فؤاد السینوره» نخست وزیران پیشین لبنان در انتخابات پارلمانی خبر داد.
میقاتی: فرایند انتخابات به خوبی پیش می رود
پایگاه خبری «النشره» نیز از شرکت نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در انتخابات پارلمانی این کشور و انداختن رأی به صندوق یکی از حوزه‌های انتخاباتی طرابلس خبر داد. میقاتی پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت فرآیند انتخابات تا کنون به خوبی پیش رفته است.
تیراندازی به مقر ارتش در عکار/ زخمی شدن دو نظامی ارتش
شبکه تلویزیونی المیادین از تیراندازی از جانب یک خودرو به یک مقر ارتش لبنان در منطقه عکار در شمال این کشور و زخمی شدن دو نظامی ارتش خبر داد. بر اساس این گزارش، ستاد اطلاع رسانی ارتش لبنان اعلام کرد که عاملان تیراندازی در عکار بازداشت شده اند.
صفی الدین: مردم برای آبادانی لبنان افراد صادق را انتخاب کنند
«سید هاشم صفی الدین» معاون اجرایی حزب الله لبنان صبح امروز و تنها دقایقی پس از آغاز انتخابات پارلمانی در این کشور، با حضور در حوزه انتخابیه منطقه «دیر قانون النهر» شهرستان «صور» در جنوب لبنان رأی خود را به صندوق انداخت.
هاشم صفی الدین در سخنانی پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: زمان سخن گفتن و شعار به پایان رسید و اکنون زمان رأی دادن است. وی از مردم لبنان خواست در انتخابات پارلمانی حضور گسترده و قدرتمند داشته باشند و افراد صادقی را انتخاب کنند که بتوانند از کشور محافظت کرده و آن را آباد سازند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین