تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
plusresetminus
حزب الله: رئیس مرکز بهداشت شرق کرج رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزندآوری، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تامین هزینه‌های زندگی را از جمله سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری برشمرد.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۸۶۱
هفته ملی جمعیت با شعار «ایران جوان بمان» آغاز شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، داریوش جلیلیان رئیس مرکز بهداشت شرق کرج در این همایش هفته ملی جمعیت گفت: پویایی، بالندگی جامعه در اختیار جوانان است و این نسل جوان هستند که می‌توانند آینده کشور را رقم بزنند.
وی بیان کرد: مطابق هشدارهای کارشناسان در این زمینه، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۹ سیاست‌های کلی نظام را در خصوص افزایش جمعیت بیان و ابلاغ فرمودند.
جلیلیان رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزندآوری، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج های جوان و توانمندسازی آنان در تامین هزینه‌های زندگی را از جمله سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری برشمرد.
این مسئول با بیان اینکه رشد جمعیت و باروری در سطح کشور در شرایط نامطلوبی قرار دارد، افزود: هفته جمعیت پس از هفته سلامت با شعار ایران جوان بمان از امروز آغاز شده است.
رئیس مرکز بهداشت شرق کرج عنوان کرد: در سال گذشته قانونی در این خصوص توسط مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد که در آن تمام جوانب تشویق و تسهیل ازدواج و فرزندآوری و ناباروری دیده شده و مقرر شده تمامی ارگان در خصوص اجرای آن به جد عمل کنند.
جلیلیان با اشاره به اینکه مرکز بهداشت نسبت به ارگان‌هایی دیگر مسئولیت خطیری در این خصوص دارد، گفت: تلاش می‌شود، در راستای اجرای قانون و با برنامه ریزی و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاخص‌هایی که در حال حاضر در وضعیت نا مطلوبی قرار دارند را اصلاح شود.
وی گفت: طبق آمار به دست آمده در استان البرز از سال ۹۵ تا ۹۹ این استان جزء استان‌هایی بوده که باروری بسیار پایینی داشته و باید در این زمینه اقدامات مطلوبی در جهت رشد جمعیت صورت گیرد.
گفتنی است در این مراسم آخرین ره­‌آوردها و علل ایجاد وضعیت موجود نرخ رشد جمعیت، سطح جانشینی، نرخ باروری، زاد و ولد و مرگ و میر براساس آمارهای رسمی در کشور، راهبردهای پیشنهادی برای مواجهه با کاهش جمعیت، موانع رشد جمعیت در ایران و اهم مسائل این حوزه توسط کارشناسان و مسئولین بررسی شد 
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین