کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیمان جبلی در پیش‌نشست مهرواره هوای نو عنوان کرد؛

هم افزایی جبهه فرهنگی با دستگاه‌های فرهنگی در تحول مدیریتی سازمان

مهر , 24 ارديبهشت 1401 ساعت 13:52

حزب الله:
جبلی گفت:ما امروز در تحول مدیریتی که در سازمان رخ داده، این گونه می‌بینیم که رهبرانقلاب به دنبال یک هم افزایی بین جبهه فرهنگی مردمی انقلاب با دستگاه‌های فرهنگی است تا تحول فرهنگی ایجاد شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی امروز در پیش نشست اختتامیه مهرواره هوای نو که در هتل لاله برگزار شد اظهار داشت: از ظرفیت‌های وسیع فرهنگی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، مطلع هستم و تلاش داریم این امر در قاب صدا و سیما بیشتر دیده شود.
وی افزود: هر هیئت مذهبی یک اتاق فکر و عملیات محسوب می‌شود و ظرفیت‌های خوبی در هیئات وجود دارد که باید با ساز و کارهای درست از این ظرفیت معنوی اجرایی، خدماتی و غیره استفاده حداکثری شود. امروز در کلان مدیریت فرهنگ کشور مسئله اول امکانات نیست بلکه نرم افزار است. چرا که اگر امکانات وجود داشته باشد اما نرم افزارها ویروسی شود، بسیار آسیب رسان خواهد بود. بنابراین باید از نرم افزارهای فرهنگی کشور ویروس زدایی شود.
جبلی تأکید کرد: واقعیت این است که انتظار می‌رود رسانه ملی در سطح استانی ارتباط قوی با هیئات مذهبی داشته باشد. ما نیز این توقع را با مسئولان ذیربط در میان گذاشته ایم و چون برای تحول و نه برای تغییر آمده ایم، لازم است فرصتی داده شود تا معلوم شود این نگاه تحولی در کدام استان مورد استقبال قرار گرفته و کجا نیازمند تغییر بوده تا تحول ایجاد شود.
رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: اگر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در برخی از جاها به انسداد رسیدیم، دلیل آن این است که فرمول آن را از قرآن نگرفتیم که می‌فرماید نهی از منکر مسبوق به امر معروف است؛ جریان دعوت باید با جریان امر و نهی همخوانی داشته باشد. یکی از بسترهای اصلی ارکان دعوت، رسانه است. براساس آیات قرآن باید بتوانیم دیگران را به خوبی‌ها دعوت کنیم. جامعه زمانی به جامعه تراز تبدیل می‌شود که مردم در آن جامعه به بهترین‌ها دعوت شوند. بنابراین باید بهترین هیئات برجسته سازی شوند. در اینجاست که رسانه ملی دست خود را به سوی هیئات دراز می‌کند تا بتواند خوبی‌ها را از طریق این محافل به نمایش بگذارد.
وی ادامه داد: از مراکز خواسته شده سه هیئت، مداح و منبری خود را معرفی کند که تاکنون صد نفر معرفی شدند و اسامی ارسال شده در حال بررسی است. استفاده از ظرفیت استان‌ها سلیقه‌ای است، بله؛ تاحدودی این گفته درست است اما در حال برطرف ساختن آن هستیم. در آسیب شناسی نباید صرفاً مستقر شد بلکه توجه به ظرفیت‌ها نیز مورد توجه است.
جبلی گفت: فرآیند فراز و فرودهای مدیریت فرهنگی کشور در سه دهه اخیر را اگر بخواهیم تحلیل کنیم باید به فرمایش مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم. مقام معظم رهبری در اوایل دهه ۷۰ دو خط موازی را برای ساماندهی مسائل فرهنگی کشور آغاز کرده است. یک خط، خط مدیریت رسمی کشور بود که از صدا و سیما آغاز شد و افراد انقلابی مجموعه‌های فرهنگی مدیریت را در دست گرفتند و خط دیگر تشکیل نیروهای مردمی فرهنگی مانند راه اندازی راهیان نور بود. در سال ۸۸ نیز آزمونی پدید آمد تا مشخص شود این دو خط موازی فرهنگی کدامشان کارنامه موفق تری دارند که به عقیده بنده در سال ۸۸ نشان داده شد که جبهه فرهنگی مردمی انقلاب کارنامه روشن‌تری نسبت به دستگاه‌های رسمی فرهنگی کشور داشتند. تا حدی که بسیاری از مدیران فرهنگی کشور در آن زمان از ایران فرار کردند تا آب از آسیاب بیفتد و بعد مجدداً به کشور بازگردند.
رئیس سازمان صدا و سیما بیان کرد: بر این اساس بود که معظم له نسبت به جبهه فرهنگی مردمی بسیار توجه کردند. راه نشان دادند و از آنان پشتیبانی معنوی به عمل آوردند. ما امروز در تحول مدیریتی که در سازمان رخ داده، این گونه می‌بینیم که مقام معظم رهبری به دنبال یک هم افزایی بین جبهه فرهنگی مردمی انقلاب با دستگاه‌های فرهنگی است تا تحول فرهنگی در کشور ایجاد شود.
وی افزود: حرکت دینداری مگر می‌شود هدف نداشته باشد بزرگترین حرکت فرهنگی را خداوند متعال با ارسال رسل و کتاب انجام دادند. بدنه اجتماعی باید برای عدالت بپاخیزند و برای تحقق آرمان عدالت استقامت داشته باشند. اگر فعالیت در هیأت، رسانه و سازمان تبلیغات تحقق قسط و عدالت بود قرآنی و اهل بیتی است در غیر این صورت نمی‌توانند ادعای قرآنی و اهل بیتی بودن داشته باشند. بنابراین باید با شاخص‌های مشخصی پیش برویم نه اینکه هر گونه که می‌خواهیم عمل کنیم و موضع بگیریم.


کد مطلب: 281805

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/281805/هم-افزایی-جبهه-فرهنگی-دستگاه-های-تحول-مدیریتی-سازمان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com