تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
plusresetminus
حزب الله: به مناسبت هفته سلامت و در راستای مقابله با کرونا و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت دستورالعملهای بهداشتی ، مراسم افتتاحیه فازچهارم طرح "یک نفس همدلی" روز گذشته در محل مجمع خیرین سلامت استان برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۸۰۴
فاز چهارم طرح « یک نفس همدلی» در خراسان جنوبی در راستای اجرای برنامه های هفته سلامت افتتاح شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در آیین افتتاحیه فاز چهارم طرح یک نفس همدلی خاطر نشان: کرونا به عنوان یک تهدید محسوب می شود و در این بحران هرکسی به میزان توفیقی که خداوند عنایت کرد ازسهم خودش بهره برداری کرده است و باید از همین تجربیات ارزشمند الگوبرداری کنیم .  
نخعی افزود :سمنها به عنوان یک سرمایه اجتماعی محسوب میشوند و همیشه می بایست برای دفع خطر احتمالی به اندازه سهم خودشان مطالبه گری کنند . دراستان باید ظرفیت سازی مناسب شکل گرفته و از این فرصتها استفاده کرده و الگوههای موفق را انتقال داد و در ادامه از تعامل و همکاری مطلوب بین سمنها ،خیرین سلامت و دانشگاه قدردانی نمود.
سید مصطفی حسینی نماینده سازمانهای مردم نهادو رییس خانه مشارکت استان ضمن ارایه گزارش اقدامات سمنها در بحران کرونا و طرح یک نفس همدلی بیان نمود :در ادامه طرح یک نفس همدلی در استان وبا حمایت سازمانهای دولتی بالاخص دفتر امور اجتماعی استانداری و اداره ورزش و جوانان استان مطابق بانک اطلاعات مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و نظارت و حمایتهای بی دریغ دانشگاه توانستیم این طرح را کاملا درمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اجرا کنیم
 
 وی افزود همگام با اجرای طرح یک نفس همدلی و توزیع اقلام بهداشتی برنامه های دیگری از قبیل تهیه ، توزیع و انتشار محتواهای آموزشی استاندارد در زمینه نحوه مقابله با بیماری کرونا بصورت مجازی وغیر مجازی ،برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه مراقبین سلامت مدارس و سفیران سلامت دانش آموزی ، اجرای برنامه های انگیزشی و با نشاط محلی در استان و شهرستان ها ،آموزش گروههای سنی و جنسی مختلف استان شامل : کودکان ، نوجوانان، میانسالان و سالمندان در نظر گرفته شده و در حال اجراست و به دنبال افزایش آگاهی و نشاط اجتماعی در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر مناطق محروم استان هستیم .
در پایان مراسم از سازمانهای مردم نهاد فعال استان دراجرای طرح یک نفس همدلی و برنامه های امور مشارکتهای اجتماعی با اهدای لوح تقدیر قدردانی گردید .
*گفتنی است طرح ملی "یک نفس همدلی "با هدف توزیع ماسک و توانمند سازی مردم در موضوعات سلامتی در بحران کرونا در فروردین ماه سال گذشته فقط یک نوبت به صورت ملی آغازو سپس با همکاری سازمانهای مردم نهاد استان و امور مشارکتهای اجتماعی دانشگاه به صورت استانی در سه فاز دیگر(اردیبهشت و شهریور ماه۱۴۰۰ و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ) با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار استان برگزار گردید.
منبع : روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین