کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خرید کالا‌های فاخر فرهنگی با قیمتی کمتر از بازار

24 ارديبهشت 1401 ساعت 12:36

حزب الله:
به گفته رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، در جشنواره امسال مردم می‌توانند کالا‌های فرهنگی اسلامی را ارزان‌تر از بازار تهیه کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حفظ و احیای اصالت پوشاک تخصصی جهان اسلام، عامل پیوند بین گذشته، امروز و آینده جهان اسلامی است. مخصوصا در زمانی که جوانان ما از این  اصالت و هویت فاصله گرفته و  به سختی می‌توانند اصالت‌ها و حقیقت‌های فرهنگی خود را بازیابی کنند. 
بازآفرینی اصالت با همت طراحان
سید مجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دلیل اصلی عدم بازآفرینی اصالتمان را در دسترس نبودن آن می داند.
او می گوید: از باب وظایفی که شورای فرهنگ عمومی کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، باید این اصالت را پیش چشم طراحان، متولیان، صنعتگران و علاقه‌مندان به حوزه مد و لباس بیاوریم. 
به گفته او، راه ورود این طرح‌ها، نقش هاو المان‌های سنتی در پوشاک روزمره ما، بازآفرینی توسط طراحان است. طراح لباس می‌تواند با بازآفرینی اصالت و زیبایی پوشاکی که در  ۵۴ کشور‌ اسلامی وجود دارد، پوشاکی طراحی کند که نه تنها امروز دوست داشتنی و جذاب است، بلکه ریشه در یک تاریخ ۱۴۰۰ ساله در بیش از سه قاره دارد. البسه و پوشاک سنتی اسلامی ، بنیه اصلی بازگشت به خویشتن و حفظ اصالت در زندگی ماست.
برگزاری نمایشگاه پوشاک سنتی جهان اسلام هرساله در عید فطر
او خاطرنشان کرد  قرار است عید فطر هرسال، پوشاک سنتی بیشتری از جهان اسلام جمع‌آوری شود تا جوانان با این اصالت‌ها، زیبایی‌ها و این تنوع رنگ آشنا شوند. با برقراری ارتباط بین طراحان جهان اسلام و تولیدکنندگان ایرانی، می توان  آنان را تشویق به استفاده از طرح‌های ایرانی کنیم. اگر بتوانیم این الگو را به بازار بیاوریم در این کار موفق شده ایم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است که با زبان هنر و فرهنگ بین نسل‌ها رابطه برقرار کند که سرمایه فرهنگی جوان ایرانی افزایش یابد.
خرید کالا‌های فاخر فرهنگی با قیمتی کمتر از بازار، در جشنواره مد و لباس فجر 
به گفته او،در جشنواره مد و لباس فجر که در تیرماه امسال برگزار می‌شود، برای جایزه طرح‌های برتر تولیدکنندگان، گرنت تولید قرار گرفته است. در صورت تولید طرح برتر ، سرمایه در گردش به تولید کننده آن،  تعلق می گیرد. در مورد مصرف کنندگان وظیفه تخصیص یارانه داریم؛ البته الزاما نباید از روش‌های دولتی استفاده کنیم. ما روش‌های جایگزین مساعدت‌های بانکی را برای حمایت از مصرف کننده در نظر گرفته ایم. در این صورت طرح‌های برتر ایرانی اسلامی با قیمت بسیار کمتری نسبت به طراحی هایی که هیچ ارتباطی فرهنگ و هویت ما ندارد ، به دست مصرف کننده می رسد.
فضای مجازی، جولانگاه مدگرایی مغایر با ارزش های اسلامی
امامی با اشاره به اینکه فضای مجازی امروز ، بزرگترین تغذیه فرهنگی جوانان ایرانی است، بیان کرد که عرصه پوشاک و لباس، در قبضه نظام مد جهانی  است. در فضای مجازی نیز این نظام مد توسط برخی از بلاگر‌ها و اینفلوئنسر‌ها، ترویج می یابد.
 به اعتقاد او، نظام ارزشی خانواده و فرهنگ ایرانی، در عرصه ترویج مد بسیار کمرنگ است. متاسفانه فضای مجازی جولانگاه مدگرایی است که سنخیتی با نظام خانواده و ارزش‌های ایرانی ندارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است مروج مد و لباس‌هایی باشد که با خانواده و ارزش‌های ما سنخیت بیشتری داشته باشد. اگر این سنخیت برقرار شود، فضای مجازی ما به نفع جریان بومی، رنگ عوض میکند.


کد مطلب: 281784

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/281784/خرید-کالا-های-فاخر-فرهنگی-قیمتی-کمتر-بازار

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com