تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
plusresetminus
حزب الله: فرهنگسرای بهمن پنجشنبه ـ ۲۲ اردیبهشت ماه ـ میزبان آیین اختتامیه نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار به دبیری کیوان ساکت بود. آنچه این فرهنگسرا میزبانی کرد اما محدود به مراسم اختتامیه نبود و از آلبوم جدید این هنرمند نیز رونمایی شد.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۷۳۹
هیچ جشنواره‌ای انقدر برگزیده نداشته است!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آیین اختتامیه نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار که در سه رده سنی الف- «۷ تا ۱۲ سال»، ب- «۱۳ تا ۱۹ سال» و ج- «۲۰ سال به بالا» شروع به کار کرده بود، عصر امروز با اعلام نفرات برتر رسما به کار خود پایان داد.

این مراسم حدودا ساعت ۱۹:۳۰ و با تقریبا دو ساعت تأخیر میزبان مهمانان خود شد که طبق پیگیری خبرنگار ایسنا و به گفته‌ی کیوان ساکت، علت این تاخیر کنسل شدن پرواز وحید تاج، خواننده موسیقی سنتی از شهر مشهد به تهران بود که قرار بود با ارکستر وزیری بخواند. 
علی‌رغم این وقفه، اجرای گروه کُر فرهنگسرای بهمن آغازکننده مراسم شد. پس از اجرای این گروه، از حسن ناهید، نوازنده پیشکسوت نی تقدیر شد و سپس علی اصغر خسروی، رئیس فرهنگسرای بهمن به روی صحنه آمد و اشعاری را قرائت کرد.

دوره بعدی دونوازی خواهیم داشت

او با اظهار خوشحالی از حضور اساتید بزرگ موسیقی در این رویداد، گفت: «هشت دوره این جشنواره با عناوین مختلفی برگزار شد. در دوره هشتم که به تک نوازی ساز دف اختصاص داشت، قول دادم که اگر عمری باشد، دوره نهم را با قوت بیشتر و با هدف‌گذاری مناسب‌تر انجام دهیم. خدا را شاکر هستم که امروز این توفیق نصیب من شد که در این دوره، جشنواره نهم با حضور اساتید به نام و شرکت‌کننده‌های بیشتر برگزار شد.»

خسروی ادامه داد: «همین جا با مدد دوستان و اساتیدِ به نام، قول می‌دهم که چه با من، چه بی من ان شاءالله جشنواره دهم خیلی باشکوه‌تر و با بسیج همه امکانات در خدمت شما باشد و با دونوازی برگزار شود. جشنواره دهم دیگر تک نوازی نیست و با اجازه اساتید، دونوزای خواهد بود.»

هیچ جشنواره‌ای انقدر برگزیده نداشت!

در ادامه مراسم کیوان ساکت، دبیر نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار به روی صحنه آمد. او در حضور خانواده‌های شرکت‌کنندگان جوان گفت: «من می‌دانم اغلب شما فرزندانی تربیت کرده‌اید که بی‌گمان مایه فخر فرهنگ ایران خواهند بود. این جشنواره‌ها تنها بهانه‌ای هستند برای ایجاد انگیزه بیشتر برای هنرمندان جوان به فرهنگ موسیقی ملی ایران. من نمی‌گویم موسیقی سنتی، چون بر این باور هستم که اطلاق نام سنت بر این موسیقی شریف، محلی از اعراب ندارد.»

او در ادامه گزارشی از روند جشنواره را به این شرح اعلام کرد: «۷۰۰ اثر به این جشنواره در مدت کوتاه یک ماه به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد. از این ۷۰۰ اثر چیزی حدود ۲۰۰ عدد خیلی ابتدایی بودند. در نهایت نزدیک به ۵۰۰ اثر مورد بررسی دقیق از سوی هیأت داوران قرار گرفت.»

ساکت اضافه کرد: «از این ۷۰۰ اثر، ۱۶۶ اثر را برگزیده کردیم که به هر کسی می گفتیم حیرت می کرد برای اینکه هیچ جشنواره‌ای انقدر اثر برگزیده نداشت. بارها به شاگردان خودم که برگزیده نشدند، گفته‌ام که شرکت کنید که هدف از شرکت کردن، ایجاد انگیزه بیشتر است. اگر به من بود، دوست داشتم به هر ۵۰۰ نفر جایزه اعطا کنیم. جایزه آن‌ها همین بس که با چنین شرایطی، عاشقانه به بخش مهمی از فرهنگ ایران پرداخته‌اند.»

به گزارش ایسنا، آیین اختتامیه نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار با اهدای جوایز و اجرای یکی از برگزیدگان جشنواره در بخش اول و اجرای سه تار کیوان ساکت و کنسرت گروه ارکستر وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج ادامه پیدا کرد. این شب پر اتفاق همچنین میزبان رونمایی از آلبوم جدید کیوان ساکت به نام «دینشت» شد.

«کیوان ساکت» و «بهداد بابایی» اعضای هیات داوران، «منصور حقی»، «عرفان گنجه ای»، «محمد موسوی» و «علی علی شاهی» اعضای هیات انتخاب و «مهدی غلامی» دبیر اجرایی، از دست اندر کاران این جشنواره بودند که باید دید باتوجه به اینکه دوره بعدی دونوازی خواهد بود، از نظر کیفیت چه تفاوتی با دوران قبل خواهد کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین