تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
plusresetminus
حزب الله:سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در روز اول با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد که این مساله نشان از تشنگی مخاطبان کتاب در ایران دارد.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۶۷۶
گزارش اولین روز نمایشگاه کتاب تهران/عرضه ۱۸۰هزار عنوان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از صبح دیروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت رسماً کار خود را آغاز کرد و پذیرای مخاطبان بود.
برای رسیدن به محل شکوفایی بهار کتاب ایران غیر از اتومبیل شخصی شما می‌توانید از ایستگاه‌های متروی شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) استفاده نمائید، نمایشگاه کتاب از ساعت ۱۰ صبح کار خود را شروع کرد، به محض رسیدن به محل برگزاری این رویداد بزرگ اولین نکته‌ای که نظرم را جلب کرد خالی بودن غرفه‌های بیرونی مصلی تهران بود به داخل شبستان اصلی رفتم؛ غرفه‌های داخل وضع بهتری داشتند اما چنگی به دل نمی‌زدند چراکه بیشتر آنها خالی، بدون متصدی و یا در حال چیدمان بودند که این نشان دهنده بی نظمی موجود در نمایشگاه کتاب بود.
تنها پس از دو ساعت از گذشت نمایشگاه کتاب اما وضع غرفه‌های داخلی بهتر شد و اندک اندک مخاطبان این رویداد فرهنگی بزرگ از راه رسیدند، نبود اطلاع رسانی محل قرارگیری انتشارات مختلف در بخش ناشران داخلی یکی دیگر از مشکلات اولین روز برگزاری نمایشگاه کتاب بود، البته غرفه‌های مختلف اطلاع رسانی ناشران در بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب جای گرفته اند و به گفته علی رمضانی در اولین نشست خبری خود که عصر روز گذشته (چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت) برگزار شد راهنمای هر یک از غرفه‌ها از امروز در شبستان اصلی نصب می‌شود.
یکی از نکات مهم اولین روز برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران متأسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مخاطبان این نمایشگاه بود که نگرانی شیوع و افزایش آمار ابتلاء به ویروس کرونا را در دل‌ها بیشتر می‌کرد، البته در ابتدای ورودی نمایشگاه کتاب تذکرات لازم به مخاطبان مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک داده می‌شد اما انگار گوشی شنوا نبود!
رفته رفته با گذشت ساعت نمایشگاه و نزدیکی به ساعات پایانی به مخاطبان این رویداد بزرگ فرهنگی افزوده می‌شد و همچنین غرفه‌های نمایشگاه کتاب نیز رونق بیشتر و بهتری گرفته بودند و می‌توان گفت برای روز اول استقبال خوبی از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صورت گرفت که این مسئله حاکی از تشنگی مخاطبان بهار کتاب ایران دارد.

در انتهای نمایشگاه نیز پلت فرم‌های مخصوصی قرار داشت که مخاطبان می‌توانستند با استفاده از آنها نام کتاب و یا انتشارات مورد نظر خود را در آن جستجو کنند و از موجودی کتاب مدنظر و یا محل جای گیری انتشارات در شبستان اصلی اطلاع پیدا کنند.
بخش بین الملل سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در طبقه دوم شبستان اصلی مصلی تهران جای گرفته است که به دلیل عدم اطلاع رسانی این غرفه‌ها بسیار خلوت هستند اما حضور ناشران در بخش بین‌الملل بسیار خوب و قابل توجه است.
به گفته علی رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در روز اول نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۸۰ هزار عنوان کتاب عرضه شده است که این آمار همچنان در حال تکمیل است و ۱۶ هزار و ۵۰۰ سفارش از طریق بخش مجازی نمایشگاه کتاب به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان خریداری شده است از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ عنوان توسط ناشران آماده ارسال است و در مجموع ۴۹ هزار و ۶۹۴ کتاب در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تنها در روز اول فروخته شده است.
اولین روز سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ساعت ۲۰ خاتمه پیدا کرد و ما نیز از همان مسیری که آمده بودیم بازگشتیم اما با این تفاوت که غرفه‌های بیرونی هم رونق گرفته بودند و از کنار یاس‌های امین الدوله و درختان توت گذر کردیم و خستگی یک روز پرکار خبری را با استشمام عطر خوششان از تن به در کردیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین