کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیران جدید تلویزیون در نمایشگاه کتاب جلسه گذاشتند

مهر , 22 ارديبهشت 1401 ساعت 11:33

جلسه فوق العاده معاون سیما و مدیران شبکه های تلویزیون همزمان با بازگشایی نمایشگاه کتاب و با حضور قائم مقام محتوایی و دبیر تحول رسانه ملی در مصلی تهران برگزار شد.


 محسن برمهانی معاون سیما روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در نخستین جلسه با مدیران شبکه‌های تلویزیون با اشاره به تقارن این نشست و برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور، بر آغاز عملیات مشترک رسانه‌ای شبکه‌های سیما در بازنمایی این مهم تاکید کرد.
معاون سیما تصریح کرد: شروع هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی است تا شبکه‌ها و برنامه سازان از هم اکنون در ساختن برنامه‌هایی به منظور معرفی کتاب‌های فاخر و تکریم نخبگان علمی و پژوهشگران کشور اهتمام ویژه‌تری داشته باشند و باید این روند در طول سال استمرار یابد.
برمهانی در پایان تاکید کرد: شبکه‌های سیما از ظرفیت نمایشگاه بین المللی کتاب که همچون یک آوردگاه بزرگ فرهنگی است به شایستگی استفاده کنند.
وحید جلیلی قائم مقام رئیس رسانه ملی گفت: همه ماموریت‌های دانشگاهی، قرارگاهی، آسایشگاهی و آوردگاهی رسانه ملی، در بسترنمایشگاه کتاب قابل پیگیری است.
وی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب را یک همایش بزرگ خواند که در آن سه ضلع مردم، نخبگان و نظام با هم تلاقی می‌کنند.
قائم مقام سازمان صدا و سیما نمایشگاه بین المللی کتاب را صحنه پر افتخار یک حماسه فرهنگی توصیف کرد که در شرایط فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه غرب بر ایران، حضور پرشور مردم در این آوردگاه، رونق فرهنگ کشورمان را به رخ می‌کشد.
جلیلی با اشاره به فضای نشاط و بهجت حاکم بر نمایشگاه کتاب گفت: شکوه این نمایشگاه، زنده و بالنده بودن بازار اندیشه و علم و هنر ایران را در هر دو سوی تولید و مصرف، نشان می‌دهد.
قائم مقام سازمان صدا و سیما در جلسه فوق العاده معاونت سیما که در نمایشگاه کتاب تهران در مصلی برگزار شد، گفت: رسانه ملی وظیفه دارد تا به بهترین شکل این شور و اشتیاق حضور و دستاوردهای کشور را در عرصه‌های فرهنگی به تصویر در آورد و از تمام ظرفیت‌ها بهره گیرد و این امر نباید فقط محدود به هفته کتاب و کتابخوانی باشد.
وی برپایی نمایشگاه کتاب را یک فرصت مناسب و بی‌نظیر برای همکاران در رسانه دانست که امکان ارتباط با نخبگان را فراهم می‌کند تا از این طریق با افرادی که صاحب قلم و فکر و تعهد هستند در موضوعات مختلف و تولید محتوا، راهنمایی و مشاوره بگیرند.
قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه نظام در این صحنه فرهنگی با تمام توان پای کار جمهور مردم و جریان فکری نخبگان است، تصریح کرد: ما در رسانه وظیفه داریم با ابتکار، نوآوری و همچنین عزم و همت همکاران، چنین حماسه‌های فرهنگی و جریان‌های مستمر فکری نخبگان و فرهیختگان را به شایستگی بازنمایی کنیم.
در پایان این نشست وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما، برمهانی معاون سیما و مدیران شبکه‌ها از غرفه‌های نمایشگاه کتاب بازدید و با فعالان حوزه نشر گفتگو کردند.


کد مطلب: 281665

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/281665/مدیران-جدید-تلویزیون-نمایشگاه-کتاب-جلسه-گذاشتند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com