تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
plusresetminus
حزب الله:اتحادیه اروپا، سازمان گزارشگران بدون مرز، هیئت نمایندگی فلسطین در سازمان ملل و کشورهای عربی عضو یونسکو شهادت خبرنگار الجزیره به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۶۶۱
واکنش اتحادیه اروپا و سازمان گزارشگران بدون مرز به شهادت ابوعاقله
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سخنگوی اتحادیه اروپا در واکنش به شهادت «شیرین ابو عاقله» خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین گفت: کشته شدن شیرین ابو عاقله را محکوم می‌کنیم و انجام تحقیقات مستقل و شفاف درباره این حادثه و سپردن عوامل آن به دست عدالت را ضروری می‌دانیم.
این مقام اروپایی در ادامه افزود: در کنار همه خبرنگاران می‌ایستیم و به حمایت از آنها برای انجام کامل و ایمن وظایفشان ادامه می‌دهیم.
مجموعه کشورهای عربی در یونسکو نیز در موضعی مشابه اعلام کرد: جنایت عمدی نظامیان رژیم اشغالگر که منجر به شهادت شیرین ابو عاقله شد را محکوم می‌کنیم.
هیئت نمایندگی فلسطین در سازمان ملل هم ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی علیه خبرنگار الجزیره، از شورای امنیت خواست به تعهدات خود پایبند باشد و با استناد به قطعنامه‌های خود، حمایت بین المللی از ملت فلسطین را تضمین کند.
هیئت فلسطینی تأکید کرد: یادآوری می‌کنیم که ایجاد مصونیت برای عوامل جنایت علیه خبرنگاران و فرار آنها از مجازات، بزرگترین چالشی است که امنیت و سلامت خبرنگاران را تهدید می‌کند.
مسئول ارتباطات سازمان گزارشگران بدون مرز نیز در واکنش به جنایات جدید صهیونیست‌ها علیه خبرنگاران، به الجزیره گفت: واضح است که نظامیان اسرائیلی شیرین ابوعاقله را با علم به اینکه خبرنگار است، هدف قرار دادند.
وی ادامه داد: تحقیقاتی که اسرائیل درباره این حادثه خواستار شده است، قابل قبول نیست و بی طرفانه نخواهد بود. ما خواهان تحقیقات بین المللی درباره کشته شدن شیرین ابوعاقله هستیم که منجر به روشن سازی واقعیت ماجرا شود.
این مقام مطبوعاتی تصریح کرد: در ارتباط با چنین جنایتی هیچ کسی فراتر از قانون نیست و حتماً باید اعتماد به نهادها و مؤسسات حقوقی حفظ شود.
وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز از شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره، به دلیل اصابت گلوله مستقیم نظامیان صهیونیست به سرش خبر داد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین