کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم حقوقی قراردادهای عمرانی برگزار شد

پایگاه خبری کرج امروز , 22 ارديبهشت 1401 ساعت 10:19

حزب الله:
اولین کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم حقوقی قراردادهای عمرانی باهدف بروز رسانی سطح دانش پرسنل حوزه فنی و عمرانی شهرداری کرج برگزار شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در این کارگاه آموزشی به تشریح مفاهیم قراردادهای عمرانی، مسائل حقوقی، زمان‌بندی، تاخیرات و مدیریت قراردادهای عمرانی پرداخت.
محمدرضا احمدی نژاد ضمن عنوان مواردی جهت آشنایی پرسنل حاضر در کارگاه با اصول طراحی و مدیریت قراردادها، از روش‌های تحویل پروژه که ساختار کلی اجرای پروژه و قراردادهای موردنیاز برای تکمیل یا تحویل پروژه را تعیین می‌کنند، سخن گفت.
نحوه انتخاب و طراحی روش تحویل کار برای انجام پروژه عمرانی، مفاد و شرایط قراردادهای عمرانی و نقش کلیدی آن در موفقیت پروژه، مدیریت ریسک‌های قراردادی به‌عنوان اصلی‌ترین عوامل موفقیت پروژه و جلوگیری از تأخیر در اجرای پروژه ازجمله مواردی بود که از سوی معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در این کارگاه آموزشی مطرح شد.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از این دوره آموزشی به اهمیت برنامه زمانی اجرای پروژه اشاره کرد و ضمن توضیح هزینه تسریع و خسارت تأخیر کار، گفت: توجه به این مورد در قراردادها، نقش مهمی در پیشرفت پروژه و تحویل آن در زمان مقرر همچنین جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی دارد.
وی در ادامه بر ضرورت رعایت توالی اجرای مراحل پروژه تأکید کرد و افزود: کنترل نقاط نشانه، پیاده‌سازی نقشه، تراز کف پی بناها، زیرسازی راه‌ها و ... ازجمله مواردی است که باید در این زمینه به آن توجه کرد.
لازم به توضیح است اولین جلسه کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم حقوقی قراردادهای عمرانی با پرسش و پاسخ و به چالش کشیدن موضوعات مطرح‌شده به‌منظور یادگیری بیشتر حاضران در جلسه به پایان رسید.
گفتنی است، پرسنل معاونت فنی و عمرانی شهرداری مرکز و معاونین و روسای ادارات عمران در مناطق ده‌گانه شهرداری کرج، کارآموزان این کارگاه آموزشی بودند.


کد مطلب: 281650

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/281650/اولین-کارگاه-آموزشی-آشنایی-مفاهیم-حقوقی-قراردادهای-عمرانی-برگزار

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com