کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر اطلاعات ملی آمریکا: چین به دنبال تقویت نظامی برای تصرف تایوان تا ۲۰۳۰ است

ایسنا , 22 ارديبهشت 1401 ساعت 10:10

حزب الله:
مدیر اطلاعات ملی آمریکا معتقد است چین در حال ایجاد ساختار و توان نظامی است که بتواند تایوان را تا سال ۲۰۳۰ تصرف کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آوریل هینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «از نظر ما آنها سخت کار می کنند تا به طور مؤثر خود را در موقعیتی قرار دهند که در آن ارتش آنها قادر به تصرف تایوان باشد.
هینز گفت که تهدید تایوان از هم اکنون تا سال ۲۰۳۰ "حاد" است.
چین معتقد است که تایوان، کشور جزیره‌ای با ۲۳ میلیون نفر که در ۱۰۰ مایلی سواحل شرقی چین قرار دارد، بخشی از سرزمین اصلی است. تایوان چندین دهه است که خودمختار است.
هینز گفت: آنچه سخت است گفتن این است که برای مثال، هر درسی که چین از بحران روسیه و اوکراین می آموزد چگونه می تواند بر این جدول زمانی تأثیر بگذارد.
بیل برنز، رئیس سیا، نیز پیش از این گفته بود که "فکر نمی‌کنم برای یک دقیقه تصمیم شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین برای کنترل تایوان لغو شده باشد، اما فکر می‌کنم حمله روسیه به اوکراین بر محاسبات آنها در مورد چگونگی و زمان انجام این کار تأثیر می‌گذارد.»
از زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، ایالات متحده علناً حمایت خود را از تایوان نشان داده است، نیویورک تایمز گزارش داد، در هفته های اخیر، دولت بایدن بی سر و صدا به تایوان گفته است که سفارش تسلیحات آمریکایی را آغاز کند، مانند موشک‌ها و سلاح های کوچکتر برای جنگ نامتقارن.


کد مطلب: 281645

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/281645/مدیر-اطلاعات-ملی-آمریکا-چین-دنبال-تقویت-نظامی-تصرف-تایوان-۲۰۳۰

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com