تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
plusresetminus
حزب الله: در حالیکه گزارش‌ها حامی از آمادگی پیونگ‌یانگ برای هفتمین آزمایش هسته‌ای است، آمریکا از چین و روسیه به دلیل مخالفت با اقدامات بیشتر سازمان ملل در مورد کره شمالی انتقاد کرد و هشدار داد که شورای امنیت "دیگر نمی تواند ساکت بماند".
۰
کد مطلب : ۲۸۱۶۳۴
انتقاد تند آمریکا از موضع چین و روسیه در قبال کره‌شمالی؛"شورای امنیت دیگر نمی‌تواند ساکت بماند"
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، به «دو عضو شورا» اشاره کرد که به گفته او استدلال می‌کردند که خویشتن‌داری از سوی شورا، کره شمالی را تشویق می‌کند تا «تشدید را متوقف کند و در عوض به میز مذاکره بیاید».
توماس-گرینفیلد در نشست شورایی که توسط آمریکا در مورد آخرین پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی برگزار شد، گفت: واضح است که سکوت و خویشتن داری کارساز نبوده است. زمان آن فرا رسیده است که از ارائه مجوز ضمنی دست برداریم و اقدامی را آغاز کنیم.»
ایالات متحده مایل است شورای امنیت ۱۵ عضوی در ماه مه به پیش نویس قطعنامه‌ای برای تحریم بیشتر پیونگ یانگ رأی دهد. توماس گرینفیلد گفت: «ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا (کره شمالی) اقدامات تحریک‌آمیز، غیرقانونی و خطرناک دیگری مانند آزمایش هسته‌ای انجام دهد.
واشنگتن ارزیابی کرده است که کره شمالی می‌تواند در اوایل ماه جاری آماده انجام چنین آزمایشی باشد. با این حال، چین و روسیه که دارای حق وتو هستند، مخالف تحریم‌های بیشتر سازمان ملل هستند و مدت‌هاست که به شورا برای کاهش چنین اقداماتی در مورد کره شمالی به دلایل بشردوستانه فشار می آورند.
ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل گفت که پیش نویس قطعنامه‌ای که ایالات متحده ارائه کرده است "راه مناسبی برای رسیدگی به وضعیت فعلی نیست." ژانگ در این شورا گفت: متأسفانه، ایالات متحده چشم خود را بر روی پیشنهادات معقول چین و سایر اعضای مربوطه شورا بسته است و همچنان شیفته قدرت جادویی تحریم‌ها است.
آنا اوستیگنیوا، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل نیز گفت: پیش‌نویس‌قطعنامه ارائه شده توسط روسیه و چین برای کاهش تحریم‌های کره شمالی «روی میز مانده» در حالیکه «می‌تواند طرف‌ها را تشویق کند تا تلاش‌های مذاکره را افزایش دهند».
این شورا آخرین بار در سال ۲۰۱۷ تحریم ها علیه پیونگ یانگ را تشدید کرد. اما براساس گزارش ناظران تحرین سازمان ملل کره شمالی تلاش‌های موفقی برای دور زدن برخی از برنامه‌های سازمان ملل متحد داشته است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین