تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
plusresetminus
حزب الله: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار وزیر فرهنگ لبنان گفت: هیچ گاه مردم مقاوم منطقه زیر بار عادی سازی با رژیم تروریست و کودک کش اسرائیلی نخواهند رفت.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۶۳۳
مردم منطقه زیر بار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌روند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ لبنان که در تهران حضور دارد، عصر امروز (چهارشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ملاقات و گفتگو کرد.
در این دیدار، درباره آخرین تحولات منطقه، ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی و بویژه توسعه همکاری‌های بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.
امیرعبداللهیان جایگاه لبنان در سیاست خارجی کشورمان را ویژه و روابط خوب بین ملت ایران و تمام گروه‌ها و طوایف لبنان را دارای قدمتی تاریخی خواند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مقاومت ملت لبنان در برابر تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی را الگویی درخشان برای ملت‌های منطقه ذکر کرد و افزود: از این رو هیچ گاه مردم مقاوم منطقه زیر بار عادی سازی با رژیم تروریست و کودک کش اسرائیلی نخواهند رفت.
امیرعبداللهیان در خصوص اوضاع بغرنج اقتصادی لبنان اظهار داشت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه غربی، در صورت خواست دولت و ملت لبنان، جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارتقای همکاری‌های اقتصادی را دارد.
در این دیدار محمد وسام المرتضی نیز با اشاره به جایگاه خاص ایران در منطقه غرب آسیا افزود: دولت لبنان آمادگی گسترش روابط دوستانه با همه کشورهای دوست و برادر در منطقه بویژه جمهوری اسلامی ایران را دارد.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی و نیازهای اساسی مردم کشورش، خاطرنشان کرد: دولت و ملت لبنان برای رفع نیازهای اساسی خود و در راستای منافع ملی کشورش، عمل خواهد کرد و هیچ گاه منتظر مساعدت و یا راه حل های اطراف خارجی نخواهد ماند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین