تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
plusresetminus
حزب الله: ۴۵۰عنوان کتاب منتشرشده در قالب طرح گرنت در سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شوند.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۶۲۳
عرضه ۴۵۰ عنوان کتاب منتشرشده در قالب طرح گرنت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یک بخش را به طرح گرنت اختصاص داده است. در این طرح از ترجمه آثار ایرانی در کشور‌های دیگر حمایت می‌شود.
بنا به گفته معاون کمیته ناشران خارجی سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مساحتی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بیشتر از دوره‌های قبل است.
کتاب‌هایی که پس از گذراندن مرحله تصویب ترجمه و منتشرشده اند، به زبان‌های ترکی، عربی، حوزه لبنان، سوریه، مصر و ایتالیا هستند. قرار است با برگزاری رویداد‌ تازه‌های نشر کتاب‌هایی که در قالب طرح گرنت ترجمه شده اند، معرفی شوند و بدین وسیله روابط با کشور‌های مختلف از طریق دیپلماسی فرهنگی تقویت و ناشران مختلف با صدور ادبیات ایران به کشور‌های دیگر آشنا شوند.
بنا به گفته نوری زاده ۴۵۰ عنوان کتاب از سال ۹۵ برای ترجمه در قالب طرح گرنت به تصویب رسیدند. از این میان تمام عناوین منتشرشده در غرفه طرح گرنت ارائه می‌شوند. عمده این کتاب‌ها به زبان‌های غربی، انگلیسی، فرانسه، چینی و تامیلی عرضه می‌شوند.
در بخش بین الملل سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۲۲۰ عنوان کتاب با محوریت اشتراکات تاریخی دو کشور ایران و آذربایجان عرضه شده است.
ماریفلی مسئول غرفه وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان گفت: رویداد‌های فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی مدنیت و تاریخ مشترک ایران و آذربایجان فراهم می‌کند. از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره کرد.
این نخستین بار نیست که جمهوری آذربایجان به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌آید، در دوره‌های پیشین هم شاهد حضور نمایندگانی از این کشور در نمایشگاه کتاب بودیم.
بنیاد سعدی از جمله سازمان‌هایی است که در بخش بین الملل سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد. 
در نخستین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جزئیات بخش مجازی این رویداد ادبی تشریح شد. در این بخش بیش از دو هزار و ۱۰۰ ناشر، بیش از ۱۷۵ هزار عنوان کتاب را عرضه کردند.
امکان خرید ۲۴ ساعته از بخش مجازی سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فراهم شده است. همچنین تمام ناشران حاضر در بخش فیزیکی نمایشگاه می‌توانند در بخش مجازی آن هم شرکت کنند. همچنین امکان خرید و ارسال کتاب‌های ناشران بخش خارجی از دیگر مواردی است که در سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درنظر گرفته شده است.
در دوره‌های پیشین برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که بخش مجازی برای آن درنظر گرفته نشده بود، مخاطبان کتاب می‌توانستند کتاب هایشان را به غرفه‌های پست حاضر در مصلای تهران تحویل دهند و کتاب‌ها از طریق پست به دستشان برسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین