تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
plusresetminus
حزب الله: دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت: وام ودیعه مسکن، یک مُسکن موقت است و دولت باید بهبود بازار اجاره مسکن استیجاری را در دستور کار خود قرار دهند.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۶۱۵
وام ودیعه مسکن، مُسکنی موقت برای بازار اجاره است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آقای ایرج رهبر گفت: تسهیلات ودیعه مسکن که امسال به مستاجران پرداخت می‌شود در قالب یک مُسکن برای آرام کردن بازار اجاره است و با توجه به آنکه در سال‌های گذشته این طرح به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده تا حدودی توانسته این بازار را به سمت آرامش هدایت کند.
به گفته دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران، دولت برای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن، باید تولید مسکن در قالب طرح استیجاری را در دستور کار خود قرار دهد و در اجرای این طرح‌ها می‌تواند از توان بخش خصوصی استفاده کند که همین امر می‌تواند در کنترل قیمت‌های اجاره موثر باشد.
براساس این گزارش هنوز وام ودیعه مسکن ۶۰ میلیون تومانی ابلاغ نشده و بخشنامه اجرایی ارائه نشده است، اما هم اکنون تسهیلات ودیعه تا ۷۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده که از این میزان ۵۰ تومان بدون سپرده و ۲۰ میلیون از محل اوراق به افراد با نرخ سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت سه ساله است که میزان اقساط این تسهیلات ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود و برای ۲۰ میلیون تومان که از محل اوراق خریداری می‌شود، حدود ۵۰۰ هزار تومان باید پرداخت شود.
چندی پیش هم وزارت راه و شهرسازی از ابلاغ تسهیلات ودیعه مسکن به شورای پول اعتبار خبر داده بود که براساس آن میزان تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۶۰ میلیون تومان برای سایر کلان شهر‌ها ۴۵ میلیون تومان و برای شهر‌های کوچک ۳۵ میلیون تومان تعیین شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین