BILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>BILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> پاسخ به مهم‌ترین سوالات مردم درباره چگونگی پرداخت و استفاده از یارانه معیشتی | حزب الله نیوز
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
plusresetminus
حزب الله: پس از گفت‌وگوی تلویزیونی دوشنبه شب رئیس‌جمهور، روند واریز کمک معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای تمام ۹ دهک جامعه به حساب مردم آغاز شد.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۶۱۴
پاسخ به مهم‌ترین سوالات مردم درباره چگونگی پرداخت و استفاده از یارانه معیشتی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،73هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی و معیشتی دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ است.
به ۷۸ میلیون و ۳۵۳ هزار نفر یارانه نقدی و به ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشیت پرداخت می‌شود.
پس از گفت‌وگوی تلویزیونی دوشنبه شب رئیس‌جمهور، روند واریز کمک معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای تمام ۹ دهک جامعه به حساب مردم آغاز شد. همین پرداخت ها سوالات زیادی در ذهن مردم ایجاد کرد که مهم‌ترین و پرتکرارترین آن ها توسط باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده می شود.

علت تفاوت ۳۵ هزار تومانی مبلغ واریزی با رقم اعلام شده رئیس‌جمهور چیست؟

این مابه‌التفاوت ناشی از کسر مبلغ قسط وام یک میلیون تومانی کمک معیشتی کرونای اعطایی دولت قبل است که توسط بانک‌ها کسر شده است.
در سال۹۹ دولت دوازدهم پس از شیوع کرونا تصمیم گرفت، به صورت وام به یارانه بگیران که ۲۳ میلیون خانوار هستند، مبلغ یک میلیون تومان واریز کند.
مدت بازپرداخت این تسهیلات ۳۰ ماه است و بر این اساس مقرر شد ماهیانه ۳۵ هزار تومان از رقم یارانه واریزی به حساب سرپرستان خانوار دریافت کنندگان وام کسر گردد که بر همین اساس، در جریان مبالغ واریزی جدید نیز این رقم ۳۵ هزار تومانی از دریافت‌کنندگان وام مذکور، کسر شده است.

نحوه اعتراض مردم به قرارگیری در دهک‌ها چگونه به گوش دولت برسد؟

هموطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند و پرسشی برای آن‌ها پیش آمده به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه‌ها hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند یا با مرکز پاسخگویی تلفنی به شماره ۶۳۶۹-۰۲۱ تماس بگیرند.

ثبت‌نام متقاضیان جدید دریافت یارانه‌ها چه زمانی است؟

کسانی که به هر دلیلی برای یارانه‌ها ثبت نام نکردند و یا از قلم افتادند طی روزهای آینده که اعلام می شود در سامانه هدفمندی یارانه ها ثبت‌نام کنند.
ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه، جاماندگان و افرادی که در دوره قبل انصراف داده‌اند پس از  طی مراحل ثبت نام و بررسی شرایط متقاضی انجام خواهد شد.

مبلغ واریز شده به حساب سرپرست خانوار برای چند ماه است و چه زمانی یارانه جدید قابل برداشت است؟

مبالغ اعلام شده برای دو ماه به‌صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. زمان استفاده از یارانه واریزی از سوی دولت در آینده اعلام خواهد شد، اما تا آن زمان این مبالغ قابل برداشت و استفاده نیست. در روزهای آینده اطلاعات بیشتری به مردم ارائه خواهد شد و زمان استفاده از این یارانه جبرانی از سوی دولت در آینده اعلام می‌شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین