تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
plusresetminus
حزب الله: وزیر اقتصاد گفت: برای اینکه تغییر قیمت ها در افکار عمومی اضطراب ایجاد نکند وزارت صمت مکلف به قیمت گذاری اقلام شد.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۵۹۷
وزارت صمت مکلف به قیمت‌گذاری اقلام شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه این سیاست ابعاد مختلفی دارد، دولت اساساً قبل از اینکه وارد مسئله ارز ترجیحی و تغییر یارانه کالاهای اساسی شود، مصوبات مربوط به سایر بخش‌ها و اقلامی که می‌توانند تحت تاثیر قرار بگیرند مثل بازار خودرو، مسکن، بهداشت و… پیش از این تصمیم‌گیری و ابلاغ کرده است.
وی با بیان اینکه اگر به مصوبات دولت در دو هفته گذشته نگاه کنید در مورد مسکن، بهداشت و درمان، خودرو و … وزرا مصوباتی را آورده بودند تا مطمئن شویم ابعاد این افزایش قیمت‌ها بر روی سایر کالاها از طریق سیاست‌های خنثی‌کننده جبران خواهد شد، گفت: اما در مورد افزایش قیمت سایر کالاها باید بگویم به هرحال این اقلام، کالاهایی هستند که اقلام مشتقه دارند و با افزایش قیمت آن‌ها، مشتقات آن‌ها نیز باید به لحاظ اقتصادی تغییر قیمت متناسب داشته باشد.
وزیر اقتصاد افزود: برای این‌که این اتفاق کنترل و مهار شود و یک باره در فضای روانی جامعه اضطراب ایجاد نکند، از پیش وزارت صمت یعنی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده مکلف شده است هم برای اقلام و هم برای مشتقاتشان قیمت‌گذاری اعلام کند و فکر کنم دستور جلسه امروز است که قیمت این اقلام نهایی شود و رسماً به اتحادیه‌ها و اصناف اعلام شود و امروز ستاد تنظیم بازار آن‌ها را مصوب خواهد کرد.
خاندوزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش‌های وزرای بهداشت و راه و شهرسازی و غیره و سیاست‌هایی که در حوزه بهداشت، مسکن و… اتخاذ می‌شود خنثی‌کننده اثر قیمتی باشد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین