تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
plusresetminus
رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:

در زمینه بیماریابی HIV مشکل جدی داریم

حزب الله:رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: در خصوص درمان بیماریHIV در کشور مشکلی وجود ندارد، اما در زمینه بیماریابی با مشکل جدی مواجه هستیم.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۵۷۴
در زمینه بیماریابی HIV مشکل جدی داریم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر محمدمهدی گویا در نشست یک روزه شبکه تحقیقات HIV که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه کرونا آسیب های جدی به زیرساخت ها وارد کرده و ما را از اهداف خود در کنترل بیماری ها دور کرده است. البته در حال حاضر با علم و آگاهی بیشتری که نسبت به بیماری کرونا پیدا کرده ایم و با توجه به اینکه روند بیماری تغییر پیدا کرده، می توانیم تصمیمات  بهتر و موثرتری بگیریم.
وی افزود: در این مدت کنترل برخی بیماری ها از جمله HIV و اجرای دستورالعمل ها و بیماریابی، تشخیص بیماری و پیگیری های لازم در این خصوص دچار آسیب جدی شده و خیلی از مبتلایان از تشخیص و درمان جامانده اند که با کاهش بار بیماری کرونا باید این مسئله با جدیت بیشتری دنبال شود. 
گویا ادامه داد: بیماری کرونا باعث شد بیماریابی ما به شدت کاهش پیدا کند و پیگیری بیماران تحت درمان را از دست بدهیم و مراجعه افراد مبتلا و مشکوک به مراکز مشاوره نیز کاهش یافت.
وی گفت: اکنون که شرایط بهتر شده باید برای کنترل و پیشگیری HIV ، به فکر برنامه ریزی های جدید باشیم و در بیماریابی فعال‌تر عمل کنیم.
رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در خصوص درمان بیماریHIV در کشور مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: اما در زمینه بیماریابی با مشکل جدی مواجه هستیم و باید وقفه ای که در این دو سال بدلیل کرونا ایجاد شده با مطالعات بیشتر و کار بیشتر جبران شود.
گویا با بیان اینکه مهمترین راه انتقال این بیماری در حال حاضر از طریق تماس جنسی می باشد، عنوان کرد: با توجه به راه های انتقال این بیماری از جمله اعتیاد و اعتیاد تزریقی و تماس جنسی غیر متعارف، متاسفانه در حال حاضر سن ابتلا به HIV نیز پایین آمده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین