تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
plusresetminus
حزب الله:عبدالملکى گفت: فرمول محاسبه دهک‌ها، فرمول نسبتا پیچیده‌ای است که سال‌ها روی آن کار شده است.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۵۱۲
معیارهای تعیین دهک‌ خانواده‌ها از زبان وزیر کار
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت‌الله عبدالملکی گفت: درآمدهای ثابت افراد، گردش حساب بانکی آن‌ها، درآمدهایی که از طریق خزانه برای آن‌ها واریز می‌شود و برخی دارایی‌های جاری در تعیین دهک‌ها موثر است البته دارایی‌هایی مانند ملک و ساختمان افراد در نظر گرفته نمی‌شود.
 
به گفته وزير كار، عمده درآمدهایی که جاری محسوب می‌شوند در فرمولی با ضرایب مشخص قرار می‌گیرند و دهک تعیین می‌شود.به عموم مردم برای یارانه عدد مشخصی پرداخت می‌شود و به فقرا و محرومان عددی بیشتر. این عموم مردم یعنی همه مردم عادی که مسکن دارند، خودرو دارند یا ندارند، کارمند یا بازاری هستند، درآمدهای متفاوتی دارند و... در واقع به همه این افراد مبلغ 300 هزار تومان پرداخت می‌شود و برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی و دهک‌‎های پایین درآمدی هستند، 400 هزار واریز می‌شود.
 
عبدالملكى گفت: فرمول محاسبه دهک‌ها، فرمول نسبتا پیچیده‌ای است که سال‌ها روی آن کار شده است  این اطلاعات به صورت دائم در حال به روزرسانی است به این معنا که اطلاعات امروز فرد با روز گذشته متفاوت است اما این اطلاعات چون در دوره‌ای 5 ساله تحلیل می‌شود، عملا اطلاعات جدید تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین