تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
plusresetminus
حزب الله:احمد وحیدی گفت: مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن اقلامی است که قیمت آن با هدفمند شدن و اصلاح یارانه‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۵۰۸
به غیر از مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن هیچ کالایی نباید گران شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، وزیر کشور در ارتباط مستقیم تلویزیونی گفت: مجوز افزایش قیمت با هدفمند شدن و اصلاح یارانه‌ها فقط برای مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن صادر شده و به غیر از این کالاها، هیچ کالای دیگری حق افزایش قیمت ندارد.
 
به گفته احمد وحیدی به مصرف‌کنندگان این چهار قلم کالا یارانه به خاطر گران شدن آن‌ها پرداخت خواهد شد و حمل‌ونقل و رانندگان هم حق گران کردن کرایه را ندارند و آنها نمی‌توانند به بهانه گران شدن این چهار قلم کالا قیمت های خود را بالا ببرند.
 
ماجرا از سال ۹۷ و در زمان دولت دوازدهم شروع شد که این دولت پرداخت یارانه به کالاهای اساسی را آغاز کرد.
 
در این روش یارانه به وارد کننده داده می‌‌شد، سالانه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه با هدف ارزان رسیدن کالا به دست مردم به وارد کننده اختصاص داده می‌شد تا کالا وارد کند.
 
دولت سیزدهم اما معتقد است این روش پرداخت یارانه درست نبود و به سر سفره مردم نیامده است.
 
بنا به گفته معاون اول رئیس جمهور اگر کار با این روال ادامه پیدا می کرد، یارانه موجود حداکثر تا مرداد و شهریور امسال دوام می آورد. 
 
حال دولت سیزدهم می‌خواهد این یارانه را به خود مردم بدهد و مردم خودشان مدیریت کنند.
 
دولت در زمینه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با اجرای طرحی اقدام به هوشمندسازی یارانه های پنهانی مثل ارز ترجیحی تخصیص داده شده به کالاهای اساسی کرده است.
 
در این راستا و برای جبران افزایش قیمت ها برای سه دهک اول، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بعدی ۳۰۰ هزار تومان کمک معیشتی نقدی در نظر گرفته است.
 
این اقدام دولت در راستای مصوبه مجلس است که دولت را طبق قانون بودجه امسال مکلف کرده تا اصلاح ارز ترجیحی کالا‌های اساسی را به اجرا برساند و برای کم کردن اثرات آن نیز راهکار‌هایی مثل کارت اعتباری، یارانه نقدی یا کالابرگ الکترونیکی پیش روی دولت گذاشته است.
 
به گفته حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور در مدت دو تا سه ماه تا آماده شدن کالابرگ الکترونیکی به همه مردم کمک حمایتی معیشتی پرداخت می‌شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین