تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
plusresetminus
حزب الله: امیر کویت ضمن پذیرش استعفای دولت، از نخست وزیر و وزرا خواست تا موقتاً به امور فوری اداره کشور رسیدگی کنند.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۵۰۳
امیر کویت، استعفای دولت این کشور را پذیرفت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت امروز (سه‌شنبه) استعفای دولت را که «صباح الخالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر این کشور ماه قبل اعلام کرده بود، پذیرفت.
طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت کویت «کونا»، امروز فرمان سلطنتی مبنی بر پذیرش استعفای نخست‌وزیر و وزرای دولت  وی صادر شد.
در ادامه این گزارش آمده است که این فرمان شامل تداوم کار نخست‌وزیر و وزرای کنونی در جهت انجام فوری امور اداری تا تشکیل دولت جدید بود.
این فرمان سلطنتی به امضای «مشعل الاحمد الصباح» ولی‌عهد کویت رسید که امیر، قبلاً برخی از وظایف و اختیارات قانونی خود را به وی سپرده بود.
خبرگزاری رسمی دولت کویت به دلایل این استعفا اشاره‌ای نکرد. نخست‌وزیر کویت در ۵ آوریل، استعفای دولت خود را ارائه کرد؛ این چهارمین استعفای دولت کویت در دو سال و نیم اخیر است.
ماه قبل، این استعفا درحالی صورت گرفت که یک هفته قبل از آن، جلسه پارلمان کویت با درخواست ۱۰ نماینده برای استیضاح نخست‌وزیر این کشور پایان یافته بود. دولت قبل از تشکیل جلسه پارلمان برای رای به عدم همکاری دولت آن‌ها استعفا داد.
این استیضاح پارلمان کویت پس از اتهاماتی مبنی بر «ارتکاب اقدامات خلاف قانون اساسی، اخلال در منافع شهروندان و عدم همکاری با نهادهای قانونگذار» به نخست‌وزیر این کشور درخواست شد.
شیخ صباح الخالد الحمد در مدت دو سال و نیم گذشته، چهار بار مأمور تشکیل دولت شده بود؛ اولین مورد در نوامبر ۲۰۱۹، دومی در دسامبر ۲۰۲۰، سومی در مارس ۲۰۲۱ و چهارمی نیز در دسامبر همان سال بود.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین